نخستین محصول خط تولید راه اندازی شده توسط رییس جمهور وارد ناوگان خدمات شهری تبریز شد

اواسط خرداد امسال رئیس جمهور به منظور انجام دومین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی وارد تبریز شد و در ساعات اولیه حضورش از چهار طرح تراکتورسازی بهره برداری کرد که خط تولید خودروهای تجاری یکی از مهترین طرح ها آن سفر بود که امروز نخستین محصول آن تحویل ناوگان خدمات شهری تبریز شد.

به گزارش ارک خبر،خط تولید خودروهای تجاری از طرح های افتتاح شده این مجموعه در آن سفر بود که یکی از محصولات تولیدی کامیونت ۱۱ تنی عنوان شد که امکان تولید این نوع خودرو در کشور وجود نداشت و محصول وارداتی محسوب می شد.
اکنون بعد از چهار ماه نخستین محصولات تولیدی خودروسازان دیزلی آذربایجان به منظور ارائه خدمات شهری تحویل شهرداری کلان شهر، شهر اولین ها داده شد.

۲۰ دستگاه کامیونت تحویل شهرداری کلان شهر تبریز شد

مدیر عامل شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین محموله از تولیدات کامیونت ۱۱ تنی به تعداد ۲۰ دستگاه تحویل شهرداری کلان شهر تبریز شد.

سعید پناهی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه نخستین محصولات کامیونت ۱۱ تنی برای ارائه خدمات به شهروندان شهر اولینها اختصاص داده شده، افزود: این محصولات در حوزه خدمات شهری با انواع کاربردها قابلیت استفاده در بخش های آتش نشانی، کشتارگاه ها و حمل زباله می باشد که مقرر شده ۲۰ دستگاه آن وارد ناوگان حمل و نقل پسماندها کلان شهر تبریز شود.
وی از آمادگی خودروسازان دیزلی گروه تراکتورسازی برای ارائه خدمات به سایر کلان شهرها و تامین نیاز آنها خبر داد.
به گفته پناهی از ۵۰۰ دستگاه ظرفیت تولیدی خودروسازان، ۵۰ درصد آن تولید و آماده تحویل به مشتریان می باشد.

تولیدات تراکتورسازی عمر ناوگان خدمات شهری را به ۶ سال کاهش می دهد
مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری کلان شهر تبریز نیز در آیین تحویل کلید این خودروها گفت: باتوجه به تکلیفی محوله از سوی شهردار تبریز درباره نوسازی ناوگان خدمات شهری، پیگیرهای متعدد از خودروسازان مختلف جهت انتخاب خودروی مناسب به منظور جایگزینی خودروهای موجود صورت گرفت و در نهایت مطمئن ترین خودرو که از هر جنبه نظر کارشناسان فنی شهرداری را جلب کرد تولیدات خودروسازان تراکتورسازی بود.

حبیبه هراتی با تاکید بر اینکه این نوسازی در وهله اول به منظور کاهش آلودگی هوای تبریز صورت می گیرد اظهار کرد: هر خودروی ۱۱ تنی تولیدی در تراکتورسازی جایگزین ۲ دستگاه خودروی موجود در ناوگان خدمات شهری تبریز می شود و در واقع به جای هر ۲ بار تردد برای جمع آوری زباله های شهری یک بار در شبانه روز این اقدام انجام می شود.
وی اذعان داشت: ورود این خودرها به ناوگان خدمات شهر در کاهش بار ترافیکی کلان شهر تبریز و همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی و بخصوص آلودگی هوای این شهر تاثیرات غیر قابل انکاری دارد که باید به این ویژگی ها، قابلیتهای کاهش هزینه های خدمات شهری و هزینه های استهلاک و نگهداری خودروهای موجود را اضافه کرد.
هراتی از کاهش عمر ناوگان خدمات شهری از ۹.۵ سال به ۶ سال را از دیگر تاثیرات مثبت جایگزینی محصول کامیونت ۱۱ تنی تراکتورسازی با خودروهای موجود مجموعه تحت مدیریتش اعلام کرد.
به گفته این مقام مسئول در حوزه کلان شهر تبریز استقبال از تولیدات تراکتورسازی از سوی شهرداری تبریز و صدور دستورات لازم به منظور فراهم آوردن زمینه استفاده از آنها در ناوگان شهرداری تبریز صورت گرفته و اقدامات شخص شهردار تبریز زمینه بهره مندی از این محصولات را ممکن ساخته بطوری که مقرر شده تا در گام نخست ۲۰ دستگاه از این تولیدات را وارد ناوگان خدمات شهری تبریز کنیم و برای مرحله بعد نیز پیش بینی تجهیز ۲۰ دستگاه دیگر توسط کامیونت های ۱۱ تنی انجام شده که مطمئنا با طی این روند بزودی شاهد نوسازی کامل ناوگان خدمات شهری کلان شهر تبریز با استفاده از تولیدات صنعتگران خود تبریز خواهیم بود.
خط تولید و مونتاژ انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین، کشنده و ون در ۱۸ خرداد و با حضور رییس جمهور در مساحت ۱۰ هزار متر مربعی و برای تولید چهار هزار دستگاه انواع کامیونت، کشنده و ون راه اندازی شد.

در واقع شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از ۱۲ شرکت اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران است که هشت شرکت از این تعداد زیر مجموعه در سایت تبریز این کارخانه، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور محسوب می شود.

در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر ۴۵ میلیون دلار ارز در سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور و قطعات ریخته تولیدی این مجموعه عاید کشور شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا