اختصاص ۱۱ هزار و ۳۲۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان شرقی برای تولید مسکن

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از تغییر نمایندگی و اختصاص ۱۱ هزار و ۳۲۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی واقع در حریم شهرها و روستاهای استان در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به اداره کل راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش ارک خبر، «علی قنبری» با اشاره به اینکه یکی از الزامات قانون جهش تولید مسکن، تامین زمین مورد نیاز است، گفت: از زمان ابلاغ این قانون در سال ۱۴۰۰ در ۱۵ شهرستان آذربایجان شرقی اراضی یاد شده در حریم و محدوده شهرها به اداره کل راه و شهرسازی تغییر نمایندگی داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی جنگلی، بیشه های طبیعی و ذخیره گاه های جنگلی، نهالستان ها و ایستگاه های تولید بذر با توجه به اهمیت اکولوژیکی و زیست محیطی آن ها از این قانون مستثنا هستند و تغییر نمایندگی داده نمی شوند و همچنان تحت حفاظت و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواهند ماند.

قنبری گفت: با پیگیری های مجدانه و تشکیل مستمر جلسات کارشناسی کارگروه مربوطه در اداره کل منابع طبیعی استان، مشکل تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های آذربایجان شرقی برطرف شد و در استان مشکلی از بابت تامین زمین طرح ملی مسکن وجود ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: بخش دیگری از اراضی موجود در حریم شهرهای استان نیز در حال طی مراحل قانونی هستند تا برای اجرای قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی تغییر نمایندگی داده شوند.

۷۷ هزار و ۱۷۴ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی در حال اجراست و در طول چهار سال باید ۲۰۰ هزار واحد احداث شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا