تحصیل ۲.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی‌‌

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: ۲.۵ میلیون دانش آموز در کشور در مدارس غیردولتی و انتفاعی تحصیل می‌کنند.

به گزارش ارک خبر،احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: شعار امسال آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی «ایران قوی، مدرسه قوی» بود که بر اساس اسناد بالادستی سعی بر این است تا فضای آموزشی توانمند را برای تربیت نسل آینده مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: مأموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت و تعالی نسل آینده با محوریت مدرسه و همراهی والدین دانش‌آموزان است که در این زمینه در کنار تقویت مدارس دولتی، مدارس انتفاعی و غیردولتی نیز یاریگر نظام تعلیم و تربیت هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی مدرسه و کلاس درس را محور تحول در فرآیند عدالت آموزشی و ارتقای مسائل و موضوعات تربیتی اعلام کرد و گفت: سعی ما بر این است تا مشکلات و نارسایی‌ها را در این مسیر برطرف کرده و نظام آموزشی و تربیتی مهارت محور، اشتغال‌آفرین و همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم ایجاد کنیم.

محمودزاده افزود: ۲.۵ میلیون دانش آموز در کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که فعالیت این مدارس مخالفان و موافقان سرسختی را در کشور دارد ولی سعی بر این است تا با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قانون تأسیس مدارس غیردولتی و سند علمی کشور با نگاهی واقع‌بینانه از تقویت و توسعه این مدارس حمایت کرده و در این زمینه گام‌های مؤثری را برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف از تأسیس مدارس غیردولتی ممنوعیت کار برون سپاری بوده و ما این مدارس را در دل آموزش و پرورش می‌بینیم و نظارت مستمر بر فعالیت آنها داشته و بر این باوریم حکمرانی مدارس غیردولتی یک حکمرانی دولتی است و در اجرا این مدارس مسئولیت و مأموریت خاص خود را دنبال می‌‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به قانون مدارس غیردولتی و ماده ۱۲ و تبصره ۱۸ اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از استان‌های کشور در اجرای این قوانین و تبصره مصوب تجربیات مفید و سازنده‌ای را داریم به طوری که ۳۵ هزار دانش آموز در استان اردبیل در این مدارس تحصیل می‌کنند و باید مشکلات و نارسایی‌های مؤسسان این مدارس برطرف و در بحث واگذاری زمین با کاربری آموزشی در استان‌ها به ویژه استان اردبیل همراهی خوبی را شاهد باشیم.

محمودزاده اضافه کرد: اکثر مدارس غیردولتی و انتفاعی به صورت اجاره‌ای و در ساختمان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند و امیدواریم با واگذاری این زمین‌ها شاهد احداث مدارس انتفاعی و غیردولتی مناسب در شهرهای مختلف باشیم.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها و راه و شهرسازی موظف به تأمین زمین با کاربری آموزشی است تا در اختیار مؤسسان مدارس غیردولتی قرار گرفته و امکان ساخت و ساز برای فعالان این عرصه فراهم آید.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: پنج درصد از مدارس غیردولتی به صورت ملکی و ۹۵ درصد به صورت مدارس استیجاری فعالیت می‌کنند و ضرورت دارد با واگذاری زمین با کاربری آموزشی در این باب اقدامات مؤثری را شاهد باشیم.

محمودزاده تصریح کرد: در گام بعدی قرار است از محل تبصره ۱۸ تسهیلاتی مناسب در اختیار مؤسسان مدارس غیردولتی قرار گیرد که در این زمینه نیز امیدواریم استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات به مؤسسان مدارس غیردولتی کمک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما اگر بتوانیم این ۲ مانع و مشکل را برطرف کنیم، قطعا در یک اقدام جهادی می‌توان توسعه مدارس غیردولتی با کیفیت را شاهد بوده و بالاتر از سایر صنوف مؤسسان مدارس غیردولتی می‌توانند از ظرفیت تبصره ۱۸ و تسهیلات اعطا شده بهره بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا