فعالیت ۵۰ هزار نویسنده در کشور

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: ۵۰۰۰ ناشر فعال و ۵۰ هزار نویسنده در کشور فعال هستند.

به گزارش ارک خبر،علی رمضانی چهارشنبه، ۱۷ آبان در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی، با بیان این‌که این نخستین نمایشگاه کتابی است که پس از همه‌گیری کرونا در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: تمامی مسئولان استان در تلاش برای رقم زدن یک خاطره خوب در ذهن مردم هستند.

وی با بیان این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت سفر به تاجیکستان نتوانسته در مراسم افتتاح این نمایشگاه حضور یابد، افزود: وقتی نمایشگاه کتاب در فضای شهری از تبلیغات گرفته تا روزشمار برگزاری برپا می‌شود، هم‌چون تبریز همه مردم در آن فضای سرشار از حال و هوای کتاب قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: کشور ما در سطح منطقه جزو گسترده ترین شبکه فرهنگی است و مجموع تصویرگران کشورمان نیز در حال رقابت با دنیا هستند.

رمضانی خاطرنشان کرد: در برگزاری این نمایشگاه‌ برای دغدغه کتابفروشان نیز فکری شده زیرا برخی از آن‌ها معتقد هستند که کسب و کار آن‌ها با نمایشگاه کتاب دچار اخلال می‌شود.

وی گفت: کتاب فروشان استان و سایر نقاط کشور همزمان با نمایشگاه حضوری، در فضای مجازی نیز می‌توانند با یارانه کتاب، خرید کنند و حتی در دورترین نقطه هم علاقمندان به کتاب می‌توانند از این یارانه بهره ببرند و کتاب بخرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا