رئیس انجمن بین المللی ورزش: تبعیض در ورزش زنان باید از بین برود

خبرگزاری ارک – رئیس انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای زنان و دختران در دیدار با وزیر ورزش و جوانان ایران، گفت: هدف ما این است که هر گونه تبعیض درخصوص ورزش زنان از بین برود و محقق شدن این هدف را ، پیگیری می کنیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،’ رز لوپز’ با اشاره به برنامه های توسعه ای این انجمن بین المللی افزود: انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای زنان و دختران از سال 1949 با هدف حضور زنان در میادین ورزشی تشکیل شده است و رفع تبعیض ورزش در دو حوزه زنان و مردان را مورد توجه قرار داده است .
استاد دانشگاه ماراکایی ونزوئلا با بیان اینکه از حضور زنان مسلمان جهان در میادین ورزشی حمایت می کنیم و ایران نمونه مثبت این اتفاق است، اظهار داشت: ضمن احترام به تمامی ادیان مذهبی و در نظر گرفتن ارزشهای دینی و اعتقادی به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای حضور زنان در حوزه های مختلف ورزشی و میادین ورزشی هستیم .
رئیس انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای زنان و دختران، افزود: یکی از دغدغه های مهم انجمن در کشورهای مسلمان، وضعیت حضور زنان در میادین ورزشی است و اینکه آنها چگونه فعالیت هایشان را پیگیری می کنند .البته شخصا در این خصوص تحقیقاتی داشته ام و آن را پیگیری می کردم.
لوپز ضمن قدردانی از تلاش های ایران در برگزاری سمپوزیوم منطقه ای توانمند سازی زنان در ورزش، اظهار داشت :امیدوارم در این نشست با برگزاری دوره های آموزشی تربیت بدنی تبادل اطلاعات و دانش بیشتر شود و بتوانیم بیشتر به هم کمک کنیم تا فرصت مناسبی برای ایجاد همکاری های مشترک باشد.
انجمن بین المللی ورزش زنان و دختران (IAPESGW) با همکاری وزارت ورزش و جوانان ایران، دومین سمپوزیوم منطقه ای خود را با محوریت «توانمندسازی زنان در ورزش» 23 و 24 آذر در دانشگاه الزهرا تهران برگزار می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا