بسیج مایه روشنگری است

فرمانده سپاه عاشورا، بسیج را مایه روشنگری در جهان عنوان کرد.

به گزارش ارک خبر،سردار اصغر عباسقلی‌زاده در همایش گرامیداشت هفته بسیج که با حضور جمع کثیری از بسیجان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تالار شهید شایانمهر دانشکده پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: بهترین الگو برای بسیج، حضرت علی (ع) است که تمام عمر خود را وقف اسلام کرد.
وی افزود: هفته بسیج دیگری فرارسیده و ما شاهد خدمات گسترده و تلاش‌های بسیجیان هستیم. تشکیل بسیج مستضعفان که تدبیر حضرت امام (ره) بود، مایه خیر و برکت برای انقلاب است.
عباسقلی‌زاده افزود: بسیج برای عزت اسلامی، دفاع از وطن، دفاع از مردم، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم و پیشرفت در همه ابعاد مختلف تشکیل شد و امروز با اقتدار این مسیر را ادامه می‌دهد. تلاش عزیزان بسیجی را قدر نهاده و از اخلاص و تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان تشکر می‌کنیم.
دکتر بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه گفت: از زمانی که امام راحل، بسیج مستضعفان را در سال ۱۳۵۸ تشکیل دادند، هدف مهمی داشتند و آن این بود که هر اقدام و عملی در بسیج برای رضایت خداوند و بدون هیچ چشمداشت مادی بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مشترک امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج، افزود: در سخنان این بزرگواران در تعریف از بسیج به مخلص بودن وعدم چشمداشت مادی آنان اشاره شده است.
وی ادامه داد: تمام موفقیت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان در سایه تفکرات بسیجی بود.
دکتر جواد احمدیان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی نیز در ادامه به ارائه گزارش عملکرد سازمان بسیج جامعه پزشکی استان پرداخت و گفت: علاوه بر ویزیت‌های رایگان منظم، اردوهای جهادی در قالب تیم‌های شهید رهنمون تشکیل شده و به مردم محروم استان خدمات ارائه کرده است.
وی گفت: در طول یکسال گذشته تعداد ۱۶ اردوی کامل جهادی شامل اکیپ فوق تخصصی و تخصصی، به خصوص در بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی که بیشتر مورد نیاز مردم شریف مناطق محروم استان بود برپا و ۱۱ اردوی جهادی نیز به درخواست سپاه ناحیه تبریز برگزار شد که هم اساتید و هم دانشجویان در آن حضور داشتند.
وی افزود: در این اردوهای جهادی تعداد ۵۵ هزار و ۸۰۰ خدمت به مردم مناطق کم برخوردار و شریف استان ارائه شد که در آن علاوه بر متخصصان، پزشکان عمومی، پرستاران و مشاوران حضور داشتند و به طور کلی تاکنون حدود ۱۲۱ هزار خدمت ارائه شده است.
احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: برنامه‌های فرهنگی مثل حضور در مناطق جنگی کشور در قالب اردوهای راهیان نور نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وی ضمن اشاره به طرح نفس، گفت: فعالیت جدیدی در طول یکسال اخیر با عنوان طرح نفس شروع شده که برای نجات فرزندان سقط (نفس) و با حمایت پزشکان زنان و ماماها انجام شده و موفقیت‌آمیز بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا