حفاری تونل خط ۲ مترو تا شش ماه آینده به اتمام می‌رسد/تکمیل سیستم تهویه در خط ۱ تا پایان بهمن ماه

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از استقرار سیستم تهویه در برخی ایستگاه‌های خط ۱ و تکمیل موارد باقی مانده تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ارک خبر،یعقوب وحیدکیا از استقرار سیستم تهویه در برخی  ایستگاه‌های خط یک و تکمیل موارد باقی مانده تا پایان بهمن ماه سال جاری و همچنین اتمام حفاری فاز اول خط دو تا پایان آذر و اتمام حفاری تونل فاز دوم حد فاصل دانشسرا تا باغمیشه (جنب بازار ماهی) خبر داد.
وحیدکیا ضمن اشاره به هزینه بالای تامین سیستم تهویه با برآورد حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی تهویه و نصب آن در سه ایستگاه ۷ و ۱۲ و ۱۶ (دانشگاه، سه راه امین و میدان امام حسین(ع) ) تصریح کرد: تلاش داریم تا طبق قولی که به شهروندان عزیز داده‌ایم تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ نواقص سیستم تهویه رفع و نسبت به نصب آن در ایستگاه‌های باقیمانده اقدام شود.
وی عملیات اجرایی و عمرانی خط ۲ را جزو پروژه‌های مهم بنیادی شهر تلقی کرد و گفت: در حال حاضر دو سوم بودجه عمرانی صرف سامان دادن به پروژه خط ۲ می‌شود و همکاران مجموعه قطار شهری به صورت شبانه روزی تلاش دارند تا به قول شهردار تبریز برای افتتاح فاز اول خط ۲ (حد فاصل قراملک تا دانشسرا) تا پایان سال ۱۴۰۴ جامعه عمل بپوشانند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز افزود: تلاش داریم تا شش ماه آینده کل حفاری تونل را در خط ۲ به اتمام برسانیم. حفاری تونل غربی (فاز اول از قراملک تا دانشسرا) طبق وعده صادقی که دادیم تا پایان آذر ماه سال جاری به اتمام می‌رسد و هم اکنون دستگاه حفار در زیر بافت فرسوده مرکزی شهر به تازگی از زیر پاساژ امت، پاساژ ۱۱۰، پاساژ شیخ صفی عبور کرده و این موضوع حساسیت‌های ویژه و استانداردهای بالایی را می‌طلبید و در سایه همت شبانه روزی کارگران، مهندسان و همکاران تلاشگر متروی تبریز در هفته‌های آتی از مقابل استانداری خارج می‌شود.
به گفته وحیدکیا، دستگاه حفار شرقی (حد فاصل باغمیشه تا استانداری) نیز تا خرداد سال آینده به اتمام خواهد رسید. همزمان با حفاری، عملیات ایستگاه سازی در فاز اول این خط نیز با سرعت تمام در حال اجرا است تا با بهره‌برداری از این فاز طبق زمان اعلامی شاهد مسافرگیری در این خط پرترافیک باشیم.
سیستم حمل و نقل ریلی، به عنوان حمل و نقل پاک و ایمن که نیازی به مصرف سوخت ندارد در کاهش بار ترافیکی در مسیر و شریان‌های شهری نقش مهمی دارد و جزو برنامه‌های بنیادی شهرداری کلانشهر تبریز به شمار می‌رود. خط یک متروی تبریز با ۱۸ ایستگاه در حال حاضر از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب به شهروندان گرامی خدمات رسانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا