بی اعتنایی ۶۰ درصد تبریزی‌ها به حفظ سلامتی در روزهای آلودگی هوا

طبق نتایج یک نظرسنجی، ۶۰ درصد تبریزی‌ها اعلام کردند در روزهای آلودگی هوا مثل روزهای عادی عمل کرده و نکات بهداشتی و سلامتی را رعایت نمی کنند.

به گزارش ارک خبر،در این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با طرح سوال “در روزهایی که هوای شهر آلوده است: ۱- ماسک می زنم ۲- از خانه بیرون نمی روم ۳- از خودروی شخصی استفاده می کنم ۴- مثل روزهای عادی عمل کرده و رعایت نمی کنم” و از طریق صفحات مجازی انجام پذیرفت ۲۵ هزار و ۳۱ نفر شرکت کردند.

طبق نتایج به دست آمده ۶۰ درصد گزینه مثل روزهای عادی عمل کرده و رعایت نمی کنم، ۲۰ درصد گزینه از خودروی شخصی استفاده می کنم، ۱۱ درصد گزینه از خانه بیرون نمی‌روم و تنها ۹ درصد اعلام کردند که از ماسک استفاده می‌کنند.

صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی نصرنیوز، آذرانجمن، شهریار، بیداری آذربایجان، شمس‌نیوز، تبریز سیاست، تبریز چه خبر، تبریزخبرلری، اخبار اول، نگاه آذربایجان، سون خبر، فصل نیوز، چالش روز، صنعت خبرلری، آوای تبریز، اخبار فردا و احرار سوال نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.

میزان آلودگی هوا رابطه مستقیمی با بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان‌های مختلف دارد متخصصین توصیه می کنند، در روزهای آلوده تا حد ممکن از خانه خارج نشوید و از طرفی در نظر داشته باشید که ماندن در خانه و بستن درها و پنجره‌ها به تنهایی کافی نیست. چرا که هوای خانه می‌تواند آلوده‌تر از هوای بیرون باشد! برای حل این مشکل، مقرون به صرفه‌ترین و موثرترین راهکار، استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای مناسب است.

سعی‌ کنید در روزهای آلوده، از خیابان‌های خیلی شلوغ و مسیرهایی که بیشتر مورد استفاده کامیون‌ها قرار می‌گیرد، برای رفت و آمد استفاده نکنید با انجام این کار آلودگی بسیار کمتری را وارد بدن خود می‌کنید. همچنین در صورت امکان بهتر است زمان رفت و آمد و فعالیت روزانه خود را عوض کنید. از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید، به تغذیه خود توجه ویژه‌ای داشته باشید، در منزل از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. حتما هنگام بیرون آمدن از منزل ماسک داشته باشید و به مقدار کافی از آب و مایعات استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا