آغاز دوباره پروازهای تبریز به مقصد عربستان

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: با راه اندازی دوباره عمره مفرده هر پنج روز یک پرواز از تبریز به جده یا مدینه به طور متناوب انجام می شود.

به گزارش ارک خبر، رامین آذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از حدود هشت سال وقفه پروازهای حج عمره توسط شرکت هواپیمایی ایرانی معراج از فرودگاه تبریز انجام می شود که طبق برنامه اعلام شده، نخستین پرواز ساعت ۱۷ روز شنبه دوم دی ماه فرودگاه بین المللی تبریز را به مقصد مدینه منوره ترک می کند.

وی ظرفیت پروازهای عمره را در هر پرواز حدود ۲۶۰ زایر اعلام کرد و افزود: این پروازها به طور مستمر به ۲ مقصد مدینه و جده و با هواپیمای مدل ۶۰۰ – A ۳۰۰ انجام خواهند شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

پروازهای داخلی از مبدا فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقاصد تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس، کیش، قشم، فرودگاه عسلویه (خلیج فارس) و پروازهای خارجی به مقاصد استانبول، نجف، بغداد، ایروان، باکو، ازمیر، ادنا و قیصریه انجام می شود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و به صورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به علت واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا