ماموران راهداری آذربایجان شرقی به ۲۵ خودرو گرفتار در برف کمک رسانی کردند

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۵ خودرو گرفتار در برف در محورهای ارتباطی استان کمک رسانی شد و ۱۲ نفر از رانندگان و مسافران نیز در راهدارخانه ها اسکان داده شدند.

به گزارش ارک خبر،«غلامرضا رسول زاده»، روز دوشنبه، با بیان اینکه برای اجرای عملیات راهداری زمستانی و برف روبی راه های استان ۵۷۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است، افزود: در زمان کنونی تمامی راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آن ها جریان دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال بارش برف شب گذشته، یک‌هزار و ۸۷۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان از سوی گروه‌های راهداری، برف‌روبی و نمک و شن پاشی شد، اظهار کرد: بیشترین میزان برف روبی از سوی راهداران در مسیرهای آزادراه تبریز- زنجان، اهر، مرند، بستان آباد، سراب، هریس، جلفا و تبریز انجام شده است.

رسول زاده، با بیان اینکه راه های تحت پوشش برف روبی استان بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر ۳۸ نقطه است، ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری تمامی امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در راه های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در راه های اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، یادآور شد: در این راستا آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور هستیم.

رسول زاده، افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ نیز آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته به رانندگان و مسافران در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی است و ترددکنندگان جاده ها می توانند از طریق اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از وضعیت آب و هوایی جاده ها اطلاع کسب کنند.

بارش برف در شب گذشته، بیشتر شهرهای استان را سفیدپوش کرد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا