هوای تبریز به وضعیت سالم برگشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: هوای کلانشهر تبریز پس از سه روز آلودگی به وضعیت سالم برگشت.

به گزارش ارک خبر،«شهنام اشتری» روز چهارشنبه افزود: طبق اعلام مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شاخص کنونی کیفیت هوای تبریز براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با ۷۶ و قابل قبول است.

وی با اشاره به آلودگی سه روز گذشته هوای تبریز، اظهار کرد: به دلیل همین موضوع مدارس شهرستانهای تبریز و اسکو طی این روزها به صورت غیرحضوری برگزار شد که امروز با تعادل هوا تمام مدارس این شهرها دایر است.

اشتری ادامه داد: شاخص آلودگی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته از ساعت ۶ روز گذشته تا ۶ صبح امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۱۱ و ناسالم برای گروه های حساس بود که طی ساعات اخیر این شاخص، روند نزولی به خود گرفته است.

بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای از امروز /چهارشنبه / گذر امواج تراز میانی جو موجب افزایش ابر، وزش باد و در برخی نواحی آذربایجان شرقی بارش باران می شود.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت آنو میزان ارتباطش با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا