غرب، زنان را وادار به دیده شدن کرده‌است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه اکنون در دنیا کاری کردند که زنان نقش تمدنی بازی نکنند، افزود: فردگرایی چنان سیطره انداخته بر برخی زنان که زن تنها خودش را می‌بیند و زمانی که می‌بیند زایمان پیکر او را ناآراسته می‌کند از به دنیا آوردن فرزند چشم پوشی می‌کند.

به گزارش ارک خبر،دکتر یحیی جهانگیری،  در ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه و شهادت سردار مقاومت که در محل موزه دفاع مقدس تبریز برگزار شد، افزود: مادران تمدنی یعنی مادری می‌تواند فاطمه باشد نه دختر محمد، فاطمه باشد نه دختر آمنه و یا در عصر حاضر فاطمه باشد در دهات کرمان اما چون نگاه تمدنی دارد خودش دیده نمی‌شود، فرزندی همچون حاج قاسم تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه تمدنی یعنی اینکه تنها خودمان را نبینیم بلکه بیاندیشیم در کجای تاریخ و تمدن جا گرفته‌ایم، گفت: در عرصه تبعیض جنسیتی، مادران می‌توانند نقش بزرگی ایفا کنند، همانطور که حضرت مریم و فاطمه(س) نیز در عصر خودشان نقش عظیمی رقم زدند.

وی افزود: ما باید ببینم مزیت انحصاری زن در انقلاب اسلامی چیست و در این راه چه اقداماتی باید صورت گیرد، حرف‌های غرب را در ایران بازگو نکنیم بلکه آنچه که ایران دارد را به دنیا روایت کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه اکنون در دنیا کاری کردند که زنان نقش تمدنی بازی نکنند، ادامه داد: فرد گرایی چنان سیطره انداخته بر زن که تنها خودش را می‌بیند زمانی که مشاهده می‌کند زایمان پیکر او را ناآراسته می‌کند از به دنیا آوردن فرزندی مانند عیسی(ع) چشم پوشی می‌کند.

وی با بیان اینکه زنان را وادار به دیده شدن کرده‌اند، گفت: در دنیای امروز وجود مریمی که فرزند مسیحی متولد کند به رویاها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با تندبادی که غرب در پیش گرفته مفهوم مادر در آینده خواهد مُرد، اذعان کرد: بشر در حال اهتزار و انسان در آستانه‌ی مرگ است در این شرایطی که انسان در آستانه‌ی مرگ است زنان باید نقش تمدنی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: ما باید ببینم مزیت انحصاری زن انقلاب اسلامی چیست و در این راه چه اقداماتی باید صورت گیرد، حرف‌های غرب را در ایران بازگو نکنیم بلکه آنچه که ایران دارد را به دنیا روایت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا