همه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هر کشور تصویری از آینده هر سرزمین است و به همین دلیل ما نهایت تلاشمان را برای تربیت هرچه بهتر این نسل انجام می‌دهیم.

به گزارش ارک خبر،رضامراد صحرایی در گردهمایی فرهنگیان خدابنده با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، اظهار کرد: ما امروز داغدار تعدادی از دانش آموزان هستیم که شمار آن‌ها به بیش از ۲۰ نفر رسیده؛ همچنین در این حادثه دردناک یک دانشجو معلم نیز شهید شده است.
وی با بیان اینکه شعار همه شهدای عزیز اتحاد است و کل ولایت حول اتحاد می‌چرخد، افزود: تعداد زیادی از شهدای این حادثه دانش آموز هستند و این مسئله نشان می‌دهد که شهید سردار قاسم سلیمانی چقدر در بین دانش‌آموزان محبوب بود.
صحرایی ادامه داد: در این ایام و مواقع حساس باید به دنبال اتحاد در مقابل دشمن باشیم؛ بدون تردید کماکان آمریکا و اسرائیل دشمن درجه یک ایرانیان هستند و هرکسی که دوست دشمن ما باشد؛ به طور طبیعی برای ما قابل اعتماد نیست.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هر کشور تصویری از آینده هر سرزمین است و به همین دلیل ما نهایت تلاشمان را برای تربیت هرچه بهتر این نسل انجام می‌دهیم، اذعان کرد: مهم‌ترین مشکل امروز آموزش و پرورش فاصله ایجاد شده جامعه با دستگاه تعلیم و تربیت است. باید بتوانیم زمینه مهیا کنیم تا آموزش و پرورش دغدغه اصلی مسئولان و جامعه قرار گیرد و تمام کسانی که مسئولیت‌های مهم و ستادی را بر عهده دارند باید آموزش و پرورش توسعه‌یافته را زمینه ساخت کشور توسعه یافته بدانند.
وزیر آموزش و پرورش به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه هرچه بیشتر به آموزش و پرورش استناد کرد و گفت: اقدامات آموزش و پرورش نیز در راستای عمل به این فرمایشات تسریع شده است.
وی با اشاره به اقدامات جهادی این وزارتخانه در ساخت و تجهیز مدارس، تشریح کرد: همه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود؛ البته تا امسال مدارس بالای ۱۰ نفر مورد نظر بود که از سال آینده حتی مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر هم جمع آوری خواهد شد.
صحرایی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری؛ این دولت امروز و فردا در انجام امور ندارد واگر اقدامی قرار است در حال انجام شود؛ آن را به آینده موکول نمی‌کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فقط در استان زنجان یک هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، ادامه داد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دوره فعلی توجه به مناطق محروم است و در این راستا سرانه‌ها به مدارس روستایی، هنرستان‌ها اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه سند تحول بزرگترین دغدغه ماست و در اجرای آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، گفت: امروز اهتمام آموزش و پرورش بر این است که سند تحول آموزش و پرورش را احیا کند و چراغ راه خودش قرار دهد، البته در اجرایی شدن این سند همه مسئول هستند و بار اجرایی فقط به عهده آموزش و پرورش نیست؛ بلکه در قالب گزارشی عملکرد همه ارگان‌ها دنبال خواهد شد.
صحرایی با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش‌های آموزش و پرورش کنکور بود، متذکر شد: دو قانون برای کنکور در مجلس تصویب شد که خیلی به این وزارتخانه کمک کرد. سیاست دولت تقویت مدارس است و بارها به این شعار اشاره کرده‌ایم که مدرسه قوی به منزله ایران قوی است. خوشبختانه با مصوبات مجلس مقابل مافیای کنکور را گرفته‌ایم که موجب جلوگیری از تبعیض خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش به بحث رتبه‌بندی معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: ۵۰ همت برای رتبه‌بندی معلمان که ۱۰ سال پیگیر آن بودیم هزینه شد. همچنین در خصوص روند استخدام معلمان در آموزش و پرورش، فعال شدن ۷۰۰ کانون در کشور برای شناسایی و جذب افرادی که به خلق و خوی معلمی آراسته هستند کم نظیر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا