مصرف گاز در بخش خانگی آذربایجان شرقی به ۶۴ درصد رسید

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مصرف روز گذشته گاز در استان ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بود، گفت: سهم بخش خانگی از این میزان مصرف به ۶۴ درصد رسیده است.

به گزارش ارک خبر،نادر کمالی روز دوشنبه در گفت و گویی، با اشاره به اینکه مصرف بخش خانگی در فصل تابستان در حدود ۱۳ درصد است، اظهار کرد: در زمان حاضر برای تامین نیاز پایدار مصرف بخش خانگی حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در مصرف سایر بخش ها از جمله صنایع و نیروگاه های استان محدودیت اعمال شده است.
وی با اشاره به اینکه آذر ماه امسال سهم مصرف بخش خانگی ۵۶ درصد بود، گفت: در بهمن ماه و در روزهای اوج سرما میزان مصرف این بخش به ۶۴.۶ درصد می رسد.
کمالی با اشاره به اینکه شرایط تأمین گاز بخش نیروگاهی بر اساس ابلاغ رسمی مرکز راهبری و کنترل شرکت ملّی گاز ایران تعیین شده است، اظهار کرد: با توجه به تکلیف این شرکت برای تأمین گاز نیروگاه های استان در هشت ماه از سال ( ابتدای فروردین تا ابتدای آذر ) در راستای عمل به مسؤولیت های اجتماعی و حفظ محیط زیست استان، گاز تحویلی به بخش نیروگاهی بیش از تعهدات و سهمیه تخصیصی بوده است.
وی با اشاره به عدم دخل و تصرف این شرکت در بکارگیری صنایع و نیروگاه ها از سایر سوخت ها و فرآورده های میان تقطیر، تاکید کرد: ضرورت دارد واحدهای صنعتی و نیروگاه ها در راستای حفظ محیط زیست، تدابیر و استانداردسازی لازم در بکارگیری سوخت دوم را اتخاذ کنند.
وی میزان کل مصرف گاز استان در ۹ ماهه سال جاری را هفت میلیارد و ۳۸۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در حدود ۵۰ درصد گاز استان در تبریز مصرف می شود.
در سال گذشته به طور میانگین بیشترین حجم مصرف گاز استان آذربایجان شرقی به بخش خانگی با ۴۰ درصد از کل مصرف و نیروگاه‌ها با ۲۱ درصد مصرف و بخش‌های صنعتی و جایگاه‌ها با ۳۲ درصد و هفت درصد بخش دولتی و تجاری اختصاص داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا