برف در راه آذربایجان شرقی

مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه از روز یکشنبه به طور همزمان یک سامانه بارشی و یک سامانه سرد وارد استان می شود، گفت: در کنار بارش برف کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دما انتظار می‌رود.

به گزارش ارک خبر ، «محمد امیدفر» روز شنبه ،با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در کلیبر، اهر ، هریس ، هوراند ، سراب ، بستان آباد ، هشترود ، چاراویماق و مراغه شدیدتر خواهد بود، نسبت به کولاک برف و اختلال در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی هشدار داد .

وی با اشاره به اینکه همراه با فعالیت سامانه بارشی یک سامانه سرد هم وارد استان می شود، پیش بینی کرد: دمای هوای استان به طور میانگین ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش یابد.

وی دمای حال حاضر تبریز را ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای استان از کلیبر با ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما از هریس با ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است .

امیدفر با اعلام اینکه در زمان حاضر شاهد بارش های پراکنده در برخی نقاط استان هستیم، گفت: سامانه بارشی که از فردا استان را تحت تاثیر قرار می دهد از روز دوشنبه تضعیف خواهد شد .

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا