صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ۱۹ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی این شهرستان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش ارک خبر، لطف‌الله بابایی با بیان اینکه در ۹ ماه سال گذشته ۳۴۳ هزار و ۵۴۵ تن کالا و بار از این پایانه مرزی صادر شد، افزود: امسال در این مدت با افزایش ۱۹ درصدی ۴۰۹ هزار و ۱۰۰ تن کالا و بار توسط ۱۸ هزار و ۹۶۹ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی محصولاتی مانند سنگ‌های ساختمانی و انواع کاشی، میلگرد و پروفیل، انواع فلفل، سیب زمینی، بادمجان، نمک و انواع شیشه را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار ذکر کرد.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و کشورهای حوزه قفقاز صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار بیان کرد: در این مدت ۲۲ هزار تن کالا و بار توسط یک هزار دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده است.

بابایی اضافه کرد: ۷۵ درصد از این کالاها توسط کامیون‌های ایرانی و ۲۵ درصد نیز توسط کامیون‌های آذری وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه واردات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است، ادامه داد: انواع کاغذ، آبمیوه، الیاف مصنوعی ، نخ و جو از جمله عمده کالاهای وارداتی به کشور است.

وی گفت: در ۹ ماه امسال ۳۰۸ هزار و ۷۶۳ تن کالا و بار توسط ۱۴ هزار و ۳۸۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت ورودی شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار افزود: ۸۲ درصد از این کالاها توسط کامیون‌های جمهوری آذربایجان ، ۹ درصد توسط کامیون‌های گرجی ، ۶ درصد توسط کامیون‌های ایرانی و سه درصد کالاها نیز توسط کامیون‌های سایر ملیت‌ها از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت ورودی شده است.

بابایی اظهار کرد: در ماه سال جاری همچنین ۴۶۱ هزار و ۲۸۳ تن کالا و بار توسط ۲۰ هزار و ۹۹۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

وی انواع پارچه، نوشابه، آهن خرده، لاستیک، سنگ‌های ساختمانی و انواع کاشی، آب معدنی و برنج را از جمله عمده کالاهای ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار در این مدت عنوان کرد.

وی به ثبت تردد حدود ۹۸ هزار دستگاه ناوگان اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله‌سوار در این مدت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۳ هزار و ۳۳۸ دستگاه ناوگان وارد و ۴۴ هزار و ۵۰۶ دستگاه ناوگان نیز از مرز خارج شد.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار همچنین با اشاره به تردد هزار و ۷۰۹ دستگاه اتوبوس از این پایانه در این مدت، بیان کرد: امسال تردد اتوبوس در پایانه مرزی بیله‌سوار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

بابایی اضافه کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال “مهار تورم و رونق تولید” باشیم.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است ، گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا