وضعیت هوای تبریز آن‌قدر هم بد نیست/ زورمان به نیروگاه تبریز نمی‌رسد!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی گفت: دست ما در مورد اقدام قانونی علیه نیروگاه تبریز کوتاه است.

به گزارش ارک خبر،شهنام اشتری در واکنش به قرار گرفتن آلودگی هوای تبریز در وضعیت قرمز و انتقادها از عملکرد این اداره‌کل در اجرای قانون هوای پاک، اظهار کرد: از کجا می‌دانید محیط‌زیست با متخلفان آلودگی هوای تبریز برخورد نمی‌کند؟ بخش اعظمی از آلودگی هوای تبریز متعلق به منابع آلاینده متحرک است و مسئولان مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل عمومی تبریز مسئول کاهش آلاینده‌های متحرک هستند.
وی در پاسخ به علت برخورد قانونی حفاظت محیط‌زیست استان با آلایندگی نیروگاه حرارتی تبریز، گفت: شما وضعیت فعالیت نیروگاه را بهتر از ما می‌دانید و دست ما در مورد اقدام قانونی علیه نیروگاه تبریز کوتاه است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی در مورد اظهار نظر عجیب معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در مورد قانونی بودن مازوت سوزی در تبریز هم اظهار کرد: این موضوع از حیطه اختیارات ما خارج است و علاوه بر این وضعیت آلودگی هوای تهران شدیدتر است و با اضافه شدن مازوت سوزی هم برای شهروندان تهرانی قابل تحمل نمی‌شود.
اشتری گفت: وضعیت هوای تبریز آن‌قدر هم بد نیست و امسال تنها ۱۱ روز وضعیت هوا برای گروه‌های حساس و یک روز هم برای همه گروه‌ها ناسالم بوده است.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد آلودگی هوای تبریز مربوط به آلایندگی خودروهای فرسوده است و باید برای حل این مشکل اقدام کرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی در مورد آلایندگی سیمان صوفیان نیز که اخیراً مورد توجه و اعتراض مخاطبان «نصر» قرار گرفته بود، اظهار کرد: نتایج بررسی وضعیت آلودگی شرکت سیمان صوفیان استاندارد است و مشکل خاصی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا