شروع ثبت نام آزمون آموزش و‌پرورش از هفته آینده

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری سه آزمون استخدامی این وزارتخانه در اسفند ۱۴۰۲ و اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرداد.

به گزارش ارک خبر، به نقل از صداوسیما، فرهادی گفت:با برگزاری این سه آزمون در مجموع ۷۲ هزار نفر برای مهر ۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش خواهند شد. فرهادی گفت: فقط ۲۸ هزار نفر آموزگار استخدام آموزش و پرورش خواهد شد. وی گفت: آزمون آموزگاری ۱۸ اسفند امسال بوسیله سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون دبیری و هنر آموزی برای دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت سازمان سنجش برگزار خواهد شد و فارغ التحصیلان رشته‌های که تعیین شدند در دفترچه آزمون که سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد کرد. وی افزود: در ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ آزمون استخدامی مربیان امور تربیتی و مربیان تربیت بدنی و بهداشت و سلامت و همچنین مشاوران مدارس به همت جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: داوطلبانی که حداقل مدرک کارشناسی مرتبط با رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای آزمون دارند می‌توانند در این آزمون‌ها ثبت نام کنند. فرهادی گفت: از حدود یک هفته آینده در درگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. فرهادی گفت: در آزمون مربیان تربیت بدنی، مشاوره و تربیت بدنی نیز توسط جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد، اطلاع رسانی در پایگاه اینترنتی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود. وی گفت: منابع آزمون نیز همان منابع آزمون سال گذشته است که از طریق پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی خواهد شد. به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، آزمون در چند مرحله انجام می‌شود. یکی آزمون کتبی است و بعد مصاحبه تحت عنوان کانون‌های ارزیابی صورت می‌گیرد. در مرحله بعد گزینش انجام می‌شود. فرهادی افزود: نتایج آزمون‌ها تا قبل از تابستان سال ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد. وی گفت: در فصل تابستان دوره‌های صلاحیت معلمی برگزار خواهد شدو در نهایت مهر ۱۴۰۳ به عنوان معلم مشغول بکار خواهند شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به نیرو‌های خرید خدمات آموزش و پرورش توصیه کرد در این آزمون‌ها شرکت کند. وی گفت: در صورت قبولی این افراد، در آزمون مصاحبه امتیاز‌های در نظرگرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا