بلاغی: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است

طراحی پروژه مقبره الشعرا بدون مطالعات کارشناسی، افزایش روزافزون هزینه مصالح و فقدان ردیف بودجه ملی برای این طرح باعث شده، مقبره الشعرا در هر مقطعی از اجرا، نیاز به بودجه های عجیب و غریب داشته باشد.

به گزارش ارک خبر،مقبره‌الشعرا از پروژه‌های مربوط به اواخر قرن ۱۴ هجری در تبریز، با گذشت سال‌های سال، هر روز بودجه می‌بلعد و هرگز به جایی نمی‌رسد.

نام مجموعه تاریخی و ادبی مقبره‌الشعرا،  باید با مباحث هویتی و فرهنگی در ایران و آذربایجان مطرح باشد؛ پروژه‌ای که ده‌ها چهره درخشان شعر را در خود جای داده است؛ اما به رغم گذشت سال‌ها از اجرای این پروژه شکست‌خورده و حواشی ریز و درشت آن، نامی از مقبره‌الشعرا به میان نمی‌آید، مگر اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد برای تکمیل آهن پاره‌های کریه و سیمای سرد و بی‌روح این پروژه، بودجه‌های فربه و درشت مطالبه کند.

در آخرین استغاثه ها برای پیشرفت بی حاصل این پروژه شکست خورده، مدیرکل ارشاد استان، گفته برای اتمام طرح ساماندهی مقبره الشعرا، بیش از ۳ هزار میلیارد ریال نیاز است.

به زعم سیدمحمدحسین بلاغی، ساختار بیرونی مقبره الشعرا پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی، سر و سامان یافته و در چند ماه آتی نیز اقدامات مهمی در این راستا انجام خواهد شد.

وی از تخصیص ۲۰  میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های فرهنگی مقبره الشعرا خبر داد و گفت: برای اتمام طرح ساماندهی مقبره الشعرا، بیش از سه هزار میلیارد ریال نیاز است.

مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: مقبره‌ ی چند تن از اساتید ازجمله استاد نظمی نیز در ماههای آتی بازگشایی و به نحو شایسته‌ای طراحی خواهد شد.

بلاغی گفت: همچنین مقبره‌الشعرا به محور فعالیتهای فرهنگی و ادبی استان تبدیل شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست‌های انجمن ادبی تبریز، اجرای برنامه‌های ویژه شعر فجر و … در این مکان تاریخی فرهنگی اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا