تشکیل کارگروه تخصصی طلا و جواهر برای نخستین‌ بار در کشور

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تشکیل کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتحادیه‌های کشوری در جهت پیگیری مشکلات و مسائل این صنعت خبر داد و گفت: مقرر شده که در این کارگروه تخصصی نسبت به مشکلات، قوانین و موضوعات مرتبط با این حوزه جلسات بحث و بررسی تشکیل شود.

به گزارش ارک خبر،نادر بذرافشان در گفت‌وگویی، ضمن اشاره به مشکلاتی که فعالان صنعت طلا و جواهر در دی ماه سال جاری داشته‌اند، اظهار کرد: شروع اجرای سامانه‌ مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و تنش‌هایی که به دنبال برخی اظهار نظرها به وجود آمد، در حالی بود که صنف ما هنوز درگیر سامانه توسعه تجارت بود، بنابراین با آغاز عملیات اجرایی سامانه مودیان، مشکلاتی به وجود آمد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اتاق اصناف از نزدیک از وضعیت صنف طلا و جواهر و همچنین معضلات و مشکلات و قوانینی که بر سر چرخه تولید تا توزیع وجود داشت، مطلع بود، با توجه به حضور رئیس اتاق اصناف در مجلس، مشکلات مورد  پیگیری اتاق اصناف قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به واکنش همکاران به اجرای سامانه مودیان در اعتراض به ثبت سرمایه و امنیت سامانه، رئیس اتاق اصناف و هیات مدیره آن‌ها در جلساتی که با اتحادیه ما (اتحادیه طلا و جواهر تهران) برگزار کردند، به این نتیجه رسیدیم که نیاز است در حوزه صنعت طلا و جواهر، به صورت تخصصی، کارِ کلان کشوری انجام شود و با دعوت از روسای استان‌های کشور، کارگروه تخصصی تشکیل شود تا نسبت به مشکلات، قوانین و موضوعات مرتبط با این حوزه جلسات بحث و بررسی و پیگیری در آن کارگروه انجام شود.
رئیس اتاق اصناف ایران، اعلام کرد: بر همین اساس، روسای استان‌ها کشور دعوت شدند و روز چهارشنبه هفته گذشته (١١ بهمن ماه) به درخواست رئیس اتاق اصناف و هیأت مدیره، جلسه‌ای با حضور ١۶ روسای اتحادیه تشکیل شد و در نهایت کارگروه تخصصی با  پنج عضو پایه‌ریزی شد تا تمام مشکلات و پیشنهادات برای رفع آن‌ها در این کارگروه تخصصی با عنوان «کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتحادیه‌های کشور» بررسی شود.
اتحادیه طلا تهران به عنوان ریاست این کارگروه انتخاب شد تا مداوم جلسات برگزار شود تا به صورت عملیاتی نسبت به رفع مشکلات، بررسی پیشنهادات و… برای ارتقا صنعت گام بردارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا