آذربایجان شرقی باید در حوزه اقتصاد دیجیتال سرآمد باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه سرمایه‌گذاری اقتصادی ما نه یک نظم منطقی و نه زیبایی بصری دارد، به همین دلیل در نظر داریم، سند توسعه صنعتی-عملیاتی استان را آماده کنیم و نقشه‌ راهِ صنعتی را آماده کنیم.

به گزارش ارک خبر، به نقل از فارس، مالک رحمتی؛ استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در یکصدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پارلمان بخش خصوصی مهمترین پایگاهی است که برای توسعه اقتصاد کشور و استان می‌تواند کار کند و ما هم خودمان را نیازمند مشورت این اتاق می‌دانیم.

وی ادامه داد: صنایعی که ما داریم متاسفانه متعلق به چند دهه قبل است و معدود صنایع بزرگ استان در دهه ۹۰ یا ۸۰ ساخته شده است، چیزی که انتظار آن را داریم توجه به اقتصاد دیجیتال و شرکت‌های دانش بنیان است و اتاق تبریز باید در حوزه اقتصاد دیجیتال سرآمد باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئله مهم دیگر در استان، ناترازی موجود در استان است، گفت: اگر بخواهیم این ناترازی را درست کنیم، جز با حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست، برای از بین بردن ناترازی برق و آب بخش خصوصی وارد عمل شود و دولت هم باید بستر و زمینه را آماده کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سرمایه‌گذاری اقتصادی ما نه یک نظم منطقی و نه زیبایی بصری دارد، به همین دلیل در نظر داریم، سند توسعه صنعتی-عملیاتی استان را آماده کنیم و نقشه‌ راهِ صنعتی را آماده کنیم.

رحمتی با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی برای ما بسیار مهم است، توضیح داد: در همین راستا آقای خرّم سفرهایی به کشورهای همسایه داشتند که باید سریعا این راه را ادامه داده و توسعه اقتصادی با همسایه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: اگر همین یک مسئله را حل کنیم، سایر مشکلات دیده نمی‌شود زیرا سرآمد همه مسائل اقتصادی صادرات است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این عقب‌ماندگی اقتصادی در استان را سریع‌تر جبران کنیم، باید بسته‌های سرمایه‌گذاری را در چهارچوب زنجیره ارزش جلو ببریم و صنایع پایین دست را همراستای صنایع بالادستی ایجاد کنیم. اگر توانستیم به سرمایه‌گذاری نظم دهیم تا همه بخش‌ها سود ببرند، آن سرمایه‌گذاری جواب می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا