بیشترین رای دهندگان در انتخابات از کدام گروه سنی بودند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تعداد آرای صحیح در انتخابات ۱۱ اسفند در استان را یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۸۵ رای دانست و گفت: بیشترین رده سنی شرکت کننده در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در این استان متعلق به گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال است.

به گزارش ارک خبر، تراب محمدی امروز با بیان اینکه در انتخابات ۱۱ اسفند( دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری) در استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۸۵ رای( صحیح) داده شده است، اظهار کرد: ۵۸٫۸ درصد رای دهندگان آقا و ۴۱٫۲ درصد رای دهندگان خانم بودند.

رنج سنی رای دهندگان

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین گفت: ۱۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر رای دهندگان در آذربایجان شرقی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بودند.

وی همچنین با بیان اینکه ۳۲۴ رای دهنده در استان بالای ۹۵ سال سن داشتند، گفت: ۸ هزار و ۵۱ رای دهنده نیز در گروه سنی ۸۵ تا ۹۵ سال بودند.

محمدی رنج سنی ۳۵ تا ۴۵ سال بیشترین رای دهنده در استان آذربایجان شرقی بودند، گفت: در این گروه سنی ۳۲۴ هزار و ۱۲۵ نفر رای دادند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی رنج سنی بعدی که بیشترین دهنده رای در استان بودند را گروه سنی ۴۵ تا ۵۵ با ۲۵۵ هزار رای دانست.

وی میزان مشارکت در استان آذربایجان شرقی در این دوره از انتخابات را بیش از ۴۱ درصد اعلام کرد و افزود: آمار رای دهندگان و مشارکت در انتخابات در این دوره نسبت به دوره یازدهم افزایش داشته است.

مراغه و عجب‌شیر کمترین و ورزقان بیشترین میزان مشارکت

محمدی کم‌ترین میزان مشارکت در شهرستان‌ها را مربوط به مراغه و عجب‌شیر با ۴۸٫۱۷ درصد اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان مشارکت در حوزه انتخابیه ورزقان با ۱۱۹٫۲ درصد بود.

(لازم به یادآوری است به دلیل نزدیکی شهرستان ورزقان به تبریز و مهاجرت بالای مردم این حوزه انتخابیه به تبریز، در انتخابات ساکنان تبریزی اهل ورزقان علاقه دارند در شهر خود رای دهند و به همین دلیل از میزان مشارکت تبریز کاهش و میزان مشارکت ورزقان افزایش می‌یابد.)

وی تصریح کرد: با وجود هجمه ها و توطئه های دشمنان و بمباران رسانه ای مردم از سوی آنان برای عدم مشارکت در این دوره از انتخابات و تلاش برای مشارکت حداقلی در کشور، ملت ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای حماسه دیگری برای دفاع از انقلاب و نظام خلق کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا