۹۰ درصد سهم رشد اقتصادی متعلق بخش خصوصی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید برای حل مشکلات تولید و سرمایه گذاری دست به دست هم دهیم و تلاش نماییم چرا که 96 درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است و بنا به اظهار سازمان برنامه و بودجه 90 درصد سهم رشد اقتصادی استان متعلق به این بخش است.

به گزارش ارک خبر، محمد کلامی در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: باید برای حل مشکلات تولید و سرمایه گذاری دست به دست هم دهیم و تلاش نماییم چرا که ۹۶ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است و بنا به اظهار سازمان برنامه و بودجه ۹۰ درصد سهم رشد اقتصادی استان متعلق به این بخش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بخواهیم استان متحول شود، باید در کنار بخش خصوصی واقعی باستیم و مانع زدایی و تسهیل گری نماییم که این بخش با شتاب بیشتری رو به جلو برود تا بتوانیم آذربایجان را از لحاظ اقتصادی به جایگاه اصلی خود برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اجرای برنامه های تحولی صرفا با بودجه های دولتی امکان پذیر نیست؛ بنابراین باید در کنار و کمک حال بخش خصوصی واقعی برای سرمایه گذاری باشیم.

کلامی افزود: این بخش با سرمایه گذاری هایی که انجام می دهد به نوبه خود باعث ارتقا رفاه، امنیت و عمران جامعه می شود و یکی از دلایلی که تبریز و آذربایجان شرقی نسبت به برخی شهرهای دیگر توسعه یافته به واسطه حضور بخش خصوصی کارآمد، فعال و با درایت است.

گفتنی است در این جلسه پرونده ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم در خصوص رفع مشکلات آنها اتخاذ گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا