تلفات ۳۰ درصدی منابع آبی قابل اغماض نیست

فرماندار شهرستان اهر از افزایش مصرف سالانه آب شرب این شهرستان به ۱۳ میلیون مترمکعب خبر داد و گفت: حجم آب سد ستارخان که تامین کننده آب اهر بوده، نگران کننده است.

به گزارش ارک خبر،ابوالفضل غنی‌زاده در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مصرف سالانه آب شرب در اهر هشت میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بود، اظهار کرد: این رقم در حال حاضر به ۱۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته که میزان ذخیره در سد ستارخان نیز در حال حاضر همین مقدار است.
وی افزود: پیرو گزارش‌های ارائه شده توسط کارشناسان امور آب اهر حجم آب سد ستارخان نسبت به مشابه سال قبل در پایان اسفند افزایش نداشته و این موضوع مجدداً نگرانی در مورد کم آبی را تشدید می‌کند.
وی اذعان کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید در مدیریت منابع آبی مورد توجه قرار گیرد، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش خانگی و صنعتی می باشد و در کنار این مسائل، تلفات ۳۰ درصدی منابع آبی در شبکه انتقال و توزیع آب قابل اغماض نیست.
فرماندار اهر همچنین در ادامه از توسعه یک هزار و ۷۰۰ هکتاری باغات غیرمجاز در شهرستان اهر نیز خبر داد.
وی همچنین اضافه کرد: آب ۲۴ روستا و ۶ هزار عضو تعاونی آب‌بران تحت پوشش سد ستارخان بوده و عمدتاً منابع آبی به اراضی کشاورزی با آبیاری قطره‌ای، بارانی و ثقلی تخصیص می‌یابد و این در حالی است که تنها در سال گذشته از منابع آبی محدود، بیشترین میزان آب به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص داشته است.
اهدای ۷۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان آذربایجان شرقی از اهدای ۷۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر خبر داد.
غلامعلی ملا مهدی در رزمایش توزیع بسته‌های معیشتی و اهدای جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در اهر گفت: به همت خیرین ۷۵ سری جهیزیه شامل یخچال، اجاق گاز، جارو برقی و تلویزیون به ارزش ریالی هر کدام ۳۵۰ میلیون ریال و با مجموع بیش از ۲۶ میلیارد ریال در ماه احسان و نیکوکاری به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد اهر اهدا شد.
وی همچنین از تهیه و توزیع تعداد سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش هرکدام ۱۰ میلیون ریال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اهر نیز خبر داد و ارزش ریالی این رزمایش‌ها را در مجموع بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و از خیرین و مسئولان شهرستان اهر تقدیر نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا