اتفاق هولناک برای مدرسه کانکسی در مراغه

واژگونی مدرسه کانکسی در روستایی در حوالی مراغه، به مصدومیت پنج دانش‌آموز و معلم این مدرسه انجامید.

به گزارش ارک حبر،ماجرای هولناک واژگونی مدرسه کانکسی در روستای باغ‌یری، از توابع بخش سراجوی شهرستان مراغه، ظهر دیروز در حالی رخ داد که پنج دانش‌آموز به همراه خانم معلم خود، مشغول درس‌خواندن بودند.

در حوالی ساعت ۱۲:۴۰ ظهر، تندباد شدید که از اولین ساعت صبح در منطقه آغاز شده بود، به یکباره شدت گرفت و کانکس را از جای خود کَند. به گفته اهالی، مدرسه کانکسی پس از چند دور چرخیدن به دور خود، در گوشه‌ای از محوطه روستا، ثابت ماند.

با کمک‌ اهالی و بعد از آن، حضور عوامل امدادی، پنج دانش‌آموز دختر و پسر به همراه معلم مدرسه کانکسی، راهی مراکز درمانی شدند.

معاون آموزش‌وپروش استان: تندباد غافلگیرمان کرد!

حسین اکبریان معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه، در گفتگویی اظهار کرد: کانکس مدرسه روستای باغ‌یری، ۹ سال بود که بدون هیچ‌گونه پیشامدی، این روستا مستقر بود و اتفاقی که ظهر دیروز افتاد بی‌سابقه بود.

وی با بیان این‌که احداث مدرسه برای این روستا، در دستور کار آموزش و پرورش مراغه است، گفت: ما مدت‌هاست که خرید قطعه زمینی برای احداث مدرسه روستای باغ‌یری را پیگیری می‌کنیم و خیرین نیز برای ساخت این مدرسه آماده هستند، اما اتفاقی که افتاد غافلگیرمان کرد.

به گفته مدیر آموزش و پروش شهرستان مراغه، ۱۸ مدرسه کانکسی هم‌اکنون در روستاهای شهرستان مراغه مستقر هستند و مکاتباتی برای ساخت مدارس روستایی صورت گرفته است.

اکبریان با بیان این‌که اولویت ساخت مدارس کانکسی، مربوط به مدارسی است که بیش از ۱۰ دانش‌آموز داشته باشند، افزود: روستای آغ‌یری، از روستاهای فصلی است که تعداد دانش‌آموزان آن، در طول سال، افزایش و کاهش دارد و  و بیشتر از پنج یا شش نفر نمی‌شود، با این حال، اتفاق ناگواری که رخ داد ما را مصمم‌تر ساخت تا از همین امروز، کار ساخت مدرسه را با شتاب بیشتر ادامه دهیم.

اورژانس: ۲ نفر ترخیص و ۴ نفر بستری شده‌است

دکتر علی چنگیزی، مدیر اورژانس مراغه با بیان این‌که حال معلم و پنج دانش‌آموز روستای آغ‌یری خوب است، گفت: از شش نفر آسیب‌دیده در این حادثه، دو نفر ترخیص شده‌اند و چهار نفر نیز بستری هستند.

وی اضافه کرد: معلم روستا که از ناحیه گردن آسیب دیده بود، از بیمارستان مرخص شده و سایر دانش‌آموزان نیز که با شکستگی‌ در دست و انگشت روبرو شده بودند، حال مساعدی دارند.

بخش سراجوی مراغه به مرکزیت شهر خداجو بیش از ۹۰ روستا دارد که تعداد قابل توجهی از آنها به دلیل فاصله زیادی که با مرکز بخش و شهر مراغه دارند، جزو روستاهای محروم شهرستان به شمار می‌روند.

دکمه بازگشت به بالا