آذربایجان شرقی نهمین استان پرتردد کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در نخستین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: آذربایجان شرقی در ایام نوروز رتبه نهم از لحاظ تردد جاده ای را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ارک خبر، اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها گزارشی درمورد سفرهای جاده‌ای نوروز ۱۴۰۳ ارائه کرد و اظهار کرد: در این ایام از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۲۳ میلیون تردد در محورهای استان ثبت شده است که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

وی گفت: براساس این آمار آذربایجان شرقی نهمین استان پرتردد کشور در این بازه زمانی بوده است.

علیزاده ادامه‌ داد: در این ایام تعداد وسیله وارد شده به استان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه بوده که ۴ درصد افزایش داشته است و تعداد وسیله نقلیه خروجی بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار دستگاه با ۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل است.

علیزاده گفت: کل مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر استان در این ایام ۳۱۲ هزار ۱۸۸ نفر بوده است که ۱۳ درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی تعداد مسافران متردد از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز را نیز ۳۲ هزار ۷۸۶ نفر اعلام‌کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: هماهنگی و عملکرد دستگاه‌های دخیل در ارتقای ایمنی تردد نوروزی مناسب و نتیجه بخش بوده است.

ذاکری در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان خاطرنشان کرد: ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای در ایام نوروز ۱۴۰۳ نشان دهنده حضور و همت جمعی دستگاه‌های ذیربط در این ایام در محورهای مختلف استان است و وضعیت ایمنی در ایام اوج تردد بهتر بوده است.

وی افزود: این روند و این روحیه باید در طول سال ادامه یابد تا شاهد کاهش تصادفات در جاده‌ها و توسعه ایمنی پایدار باشیم.

ذاکری ادامه‌داد: انتظار از دستگاه‌های مربوطه این است که آسیب شناسی برنامه‌های اجراشده در این ایام صورت گیرد و براساس ان اقدامات مؤثر شناسایی شده و تقویت شوند و نقاط ضعف نیز تا حد امکان برطرف شود.

وی همچنین بر ارائه راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی برای توسعه ایمنی پایدار از سوی دستگاه‌ها تأکید کرد.

ذاکری گفت: بهره برداری از آزادراه‌های در دست احداث استان شامل مرند-تبریز، مراغه- هشترود و کنارگذر ایلخچی در سال جاری تأثیر مثبتی بر ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای خواهد داشت بنابراین باید عملیات تکمیلی این پروژه‌ها تسریع شود.

وی افزود: اقدامات لازم برای رفع نقاط پر تصادف در محورهای مختلف استان باید در دستورکار دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

در این جلسه همچنین برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، پلیس‌راه، اورژانس و هلال‌احمر برای ارتقای ایمنی در سال جاری ارائه و مورد بحث و بررسی اعضا قرارگرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا