بازدید بیش از ۳۰هزار گردشگر از موزه‌ها و بناهای تاریخی آذربایجان‌شرقی در ایام عید فطر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از بازدید ۳۰‌هزار و ۱۰۳ گردشگر از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش ارک خبر،احمد حمزه‌زاده امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ضمن اشاره به جاذبه‌های تاریخی متعدد آذربایجان‌شرقی در ادوار مختلف طی سخنانی گفت: تعداد ۳۰هزار و ۱۰۳ گردشگر از تاریخ ۲۱ فروردین تا ۲۵ فروردین سال جاری مصادف با ایام تعطیلات عید سعید فطر از موزه‌ها و بناهای تاریخی آذربایجان‌شرقی بازدید کرده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بیشترین تعداد بازدیدکننده از موزه‌ها و بناهای تاریخی شهر تبریز در ایام تعطیلات عید فطر را موزه قاجار این شهر با تعداد ۲۶۷۸ بازدید کننده به خود اختصاص داده است.
او افزود: آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز از منظر تاریخی در ادوار مختلف تاریخ سرشار از حماسه‌ها و مجاهدت‌های مردم همیشه قهرمان این خطه از ایران بوده است که همین امر جذابیت موزه‌ها و بناهای‌تاریخی این منطقه را برای گردشگران دوچندان می‌کند.
حمزه‌زاده گفت: موزه آذربایجان با ۲۳۶۳، مسجد کبود با ۱۶۲۱  و موزه مشروطه با ۱۴۲۲ بازدیدکننده به ترتیب در رتبه‌های سوم تا چهارم استقبال گردشگران قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا