مامور قلابی، زورگیر از آب درآمد

رئيس پليس آگاهي استان آذربایجان شرقی از دستگيري سارق زورگير که تحت پوشش ماموران پليس آگاهي ، سپاه و بسيج از شهروندان تبريز با تهديد سلاح سرد اقدام به اخاذي و سرقت مي کرد، خبر داد.

به گزارش ارک خبر،محمدتقی سلطانی اظهار کرد داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان با عنوان اینکه سه نفر ناشناس که خود را ماموران انتظامی و بسیج معرفی نموده و با استفاده از سلاح سرد، وی را تهدید و اقدام به اخاذی و سرقت نمودند، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: پس از وصول پرونده و جمع آوری دلایل و مدارک فنی از صحنه جرم و مسیرهای منتهی به محل وقوع جرم نوع و شماره انتظامی خودرو استخراج و در تحقیقات نامحسوس مشخص شد مالک اصلی ، خودرو را به شخصی با هویت معلوم واگذار کرده است که دارای سابقه متعدد کیفری می باشد.
وی ادامه داد :کارآگاهان با بررسی مبالغ رد و بدل شده ، دریافتند متهم شناسایی شده ، همان شخص است که مبالغ سرقت شده ، به حساب وی منتقل شده است ، که پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی با تعقیب و مراقبت های شبانه روزی ، محل اختفاء متهم شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه دستگیر شد .
سرهنگ ” سلطانی” تصریح کرد : متهم ابتدا منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود که پس از مواجهه با قرائن موجود در پرونده ، در نهایت لب به اعتراف گشوده و دیگر همدستانش را معرفی و متعرف گردید که در سطح شهر شب هنگام به عنوان مامور پلیس آگاهی ، سپاه و بسیج ، اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان نموده و در صورت مقاومت اشخاص ، ایشان را با سلاح سرد تهدید ، و اقدام به زور گیری می کردیم.
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با بیان اینکه پرونده به همراه متهم به مراجع قضایی ارسال و با قرار قضایی متناسب روانه زندان شد ، عنوان داشت : با توجه به شناسایی و دستگیری متهم اصلی تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر همدستان وی و مشخص شدن علت و انگیزه ارتکاب این جرم خشن ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا