۶۲ درصد از مدارس کشور با مشارکت خیرین ساخته شد

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: سال گذشته ۶۲ درصد از مدارس کشور با مشارکت خیرین ساخته شد.

به گزارش ارک حبر،محمدرضا جعفری روز یکشنبه در انتخابات مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، با ارائه گزارشی از وضع مشارکت خیرین در سال ۱۴۰۲، گفت: تعداد ۳۴۱ مدرسه در قالب یکهزار و ۵۲۶ کلاس درس با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیرین، ۱۴۴۲ مدرسه در قالب ۶۰۰۲ کلاس درس با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین در مجموع یکهزار و ۱۶۷ مدرسه با پنج هزار و ۶۷۰ کلاس درس توسط مشارکت خیرین ساخته شده است.

وی افزود: رقم تعهدات خیربن مدرسه ساز در سال گذشته از ۴۵ هزار میلیارد ریال به ۱۱۴هزار میلیارد ریال در کل کشور افزایش یافته که نسبت به سال قبل، شاهد افزایش سه برابری در این خصوص هستیم.

وی با بیان این‌که امسال تلاش می‌کنیم ۲۰۰هزار میلیارد ریال تعهدات خیرین را در کشور داشته باشیم، از برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز خبر داد و افزود: این جشنواره‌ها از اردیبهشت ماه با هدف تبیین مشکلات فضاهای آموزشی برای مردم و بهره مندی از کمک‌های مردمی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح کشور و استان ها، بیش از پیش شاهد رشد چشمگیر مشارکت خیرین در موضوع مدرسه سازی بوده و در ارتقای نظام تعلیم و تربیت و تامین آینده دانش آموزان عزیز موثر واقع شویم.

 

فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در آذربایجان شرقی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز از فعالیت ۳۰ مجمع خیرین در استان خبر داد.

فرهاد فرهودی گفت: خیرین مدرسه ساز، کسانی هستند که برج‌های مهربانی و عاطفه را برای آرامش و آسایش دانش آموزان این مرز و بوم، بنا می‌نهند.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۰ تشکیل یافته و از آن روز همراه و همدل اداره کل نوسازی مدارس استان در توسعه و احداث فضاهای آموزشی بوده است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۴ مجمع خیرین را در استان داشتیم که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ مجمع در ۳۰ منطقه افزایش یافته و باید ۱۰ منطقه باقی مانده استان نیز نسبت به تشکیل مجمع خیرین سریعتر اقدام کنند.

وی، مدرسه یاری را رکن اصلی توسعه و نگهداری مدارس دانست و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بر اساس آمار ارائه شده از سوی آموزش و پرورش استان، ۳۳۰ میلیارد ریال در حوزه یاری به مدرسه جذب شده است.

وی ادامه داد: منطقه سراب در حوزه مدرسه یاری و جلب مشارکت‌های مردمی، رتبه اول را در استان داشته و شهرستان‌های شبستر و هریس نیز به ترتیب دوم و سوم هستند و حدود ۱۰هزار میلیارد ریال مشارکت مردمی در استان جذب شده است.

ورود خیرین به مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نقش بی بدیل خیرین مدرسه ساز در ارتقای نظام تعلیم و تربیت استان و کشور، گفت: امروزه خیرین مدرسه ساز، نقش تاثیرگذاری را در تامین آینده دانش آموزان مملکت اسلامی دارند زیرا کار خیر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ بخشش و وقف، یک فرهنگ دیرینه در ایران است.

مسعود سعادتی افزود: کار خیر در گذشته به کارهای شخصی و معشیتی افراد محدود شده بود ولی با باز شدن پای خیرین در حوزه مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی بود و تلاش مضاعفی برای پیشرفت فرهنگی قابل توجه برای ارتقا آینده خانواده‌ها انجام گرفت.

وی با اشاره به خانواده کریم آذر، خیرین مدرسه ساز معروف استان، افزود: برادران مردانی آذر نه در آذربایجان شرقی بلکه فراتر از یک محدوده جغرافیایی عمل کرده‌اند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته، عمده پروژه‌های نیمه تمام مدرسه سازی استان به بهره برداری رسیده است، گفت: حدود ۳۰ درصد از مدارس آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی هستند و این موضوع اهمیت بالایی دارد زیرا جمعیت دانش آموزی در استان بالا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا