آخرین وضعیت مسکن مهر سهند / جلسات ادامه دارد!

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه مجتمع مسکونی ۳۴۲ واحدی «سرو» تنها پروژه باقی مانده از طرح مسکن مهر در این شهر است، گفت: این پروژه با مشکلاتی مواجه بود که با برگزاری جلسات متعدد این مشکلات در حال رفع است.

به گزارش ارک خبر،فرهاد سعیدی در گفتگو با خبرنگاران، افزود: مشکلات و موانع پیش‌روی این پروژه با حضور مسوولان منطقه از جمله فرماندار اسکو، رییس دادگستری و دادستان این شهرستان، معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وکیل مدافع و نماینده متقاضیان این پروژه در محل این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در این جلسات نحوه تسویه حساب اعضا و تعاونی بر اساس میزان واریزی آنان و انجام تعهد تعاونی در قبال واریزی‌ها تعیین شد و هزینه ساخت هر مترمربع زیربنا که توسط هیات کارشناسی رسمی دادگستری اعلام شده بود، مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: مقرر شد اطلاعات و مدارک متقاضیان با میزان واریزی و به تفکیک واحدها، در روزهای آینده در اختیار شرکت عمران شهر جدید سهند قرار گیرد.

سعیدی، با بیان اینکه شرکت عمران نیز با در اختیار داشتن پرونده‌ها، بررسی‌های لازم را در یک هفته انجام و نتیجه را به تیم داوری ارایه می کند، ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا گره‌های پروژه‌ باز شود و با اعمال راهکارهای سریع، واحدها تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

و️ی با اشاره به اینکه با انجام تعهدات متقاضیان و تعاونی مسکن، نواقص این پروژه تکمیل می شود، یادآور شد: این پروژه مربوط به خانه مطبوعات استان و به علت برخی مشکلات، تکمیل و به بهره برداری نرسیده است.

سعیدی، افزود: میزان واریزی‌ها، احصای قیمت تمام شده پروژه، ارزیابی میزان بستانکاری یا بدهکاری شرکت تعاونی، درصد پیشرفت‌ فیزیکی پروژه به تفکیک واحدها و بررسی وضعیت محوطه‌سازی پروژه از اهم موارد مطروحه شده برای رفع چالش های پیش روی این پروژه است.

سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده و در حدود ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در فازهای دو، سه و چهار این شهر احداث شده و از کانون های اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی است.

طرح جامع شهر جدید سهند در جنوب غربی تبریز در سال ۱۳۷۷ برای جمعیت ۹۰ هزار نفر تصویب شد که در بازنگری طرح جامع به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت .

طرح تفصیلی این شهر نیز در سال ۱۳۸۶ تصویب و در سال ۱۳۸۷ برای جمعیت ۱۸۰ هزار نفر به شرکت عمران شهر جدید سهند ابلاغ شد.

مساحت شهر با توجه به فازهای پنجگانه شهر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا