۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: ۵۷۵ طرح نهضت ملی و ۶ پروژه روبنایی در این شهر آماده بهره‌برداری است که با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شوند.

به گزارش ارک خبر،«فرهاد سعیدی» روز سه شنبه با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد در این شهر در حال اجرا است، افزود: این واحدها دارای پیشرفت فیزیکی متفاوتی هستند و به محض تکمیل تحویل متقاضیان واجد شرایط می شود.

وی با اشاره به سطح بالای فنی و کیفی واحدهای ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن در این شهر در سطح کشور، اظهار کرد: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی بیش از پنج هزار واحد جدید طرح نهضت ملی مسکن نیز در این شهر آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: در این سفر نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی استان، مجتمع تجاری باران، کوی ویلایی گلشهر، کنارگذر جنوبی شهر جدید سهند، پروژه‌ تکمیل نواقص پیاده‌روهای این شهر و آسفالت آزادراه به بهره برداری می رسد.

سعیدی، ادامه داد: عملیات اجرایی مسجد بزرگ شهر جدید سهند و چهار مدرسه ۱۲ کلاسه نیز در این شهر آغاز و قرارداد قطعات مسکونی طرح جوانی جمعیت و جامعه ایثارگری نیز تحویل متقاضیان واجد شرایط می شود.

شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده و در حدود ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در فازهای دو، سه و چهار این شهر احداث شده و از کانون های اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی است.

طرح جامع شهر جدید سهند در جنوب غربی تبریز در سال ۱۳۷۷ برای جمعیت ۹۰ هزار نفر تصویب شد که در بازنگری طرح جامع به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت .

طرح تفصیلی این شهر نیز در سال ۱۳۸۶ تصویب و در سال ۱۳۸۷ برای جمعیت ۱۸۰ هزار نفر به شرکت عمران شهر جدید سهند ابلاغ شد.

مساحت شهر با توجه به فازهای پنجگانه شهر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است.ر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا