احیای بافت‌های فرسوده بهترین فرصت برای اجرای نهضت ملی مسکن است

استاندار آذربایجان شرقی، بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده شهری را بهترین فرصت برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن دانست و گفت: اگر در امر احیای بافت فرسوده و نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی موفق عمل کنیم هزینه‌های مادی و معنوی حوادث را کاهش خواهیم داد.

به گزارش ارک خبر،مالک رحمتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: در آذربایجان شرقی از لحاظ بازآفرینی شهری با شرایط خاصی مواجه هستیم و میزان قابل توجهی از بافت‌های فرسوده در شهرستان‌های استان و شهر تبریز واقع شده است.

وی گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ مخاطرات طبیعی هم یک استان مستعد است و به همین دلیل در مواجهه با بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله شاهد خسارت‌های چندین برابری در بافت‌های فرسوده هستیم.

رحمتی تاکید کرد: اگر امروز بافت‌های فرسوده احیا شود خانواده‌هایی که در این نقاط زندگی می‌کنند احساس رضایت خواهند داشت و آرامش خاطر به آنها بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: حاکمیت و نظام اداری کشور وقتی حادثه‌ای به وقوع می‌پیوندد باید وارد میدان شود و به همین دلیل است که اهمیت بافت فرسوده از لحاظ آسیب پذیری برای ما بیشتر است و برای آن داشتن یک برنامه مدون ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بافت‌های فرسوده بهترین فرصت برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن است، اظهار کرد: احیای بافت های فرسوده در نهضت ملی مسکن کمک بزرگی برای ما خواهد بود، چرا که همه زیر ساخت های لازم فراهم است و از طرفی با احیای این بافت‌ها، نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های موجود در آن هم انجام خواهد شد.

رحمتی ادامه داد: در مساله بازآفرینی و احیای بافت فرسوده، دو موضوع سرانه‌ها و زیرساخت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرند تا دیگران برای ورود به این حوزه تشویق شوند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در بافت‌های فرسوده در کنار مشکلات زیرساختی و شهری که وجود دارد، یک سری آسیب‌های اجتماعی نیز متصور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رحمتی، حجم بالای حاشیه نشینی در تبریز را غیرقابل قبول خواند و گفت: تنها راه رفع مشکل حاشیه نشینی، جا به جایی ساکنان این مناطق با طرح کلید به کلید است، به طوری که اطمینان داشته باشند که صاحب مسکن می‌شوند و استفاده از روش‌های دیگر تاثیر زیادی نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا