آذربایجان شرقی بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی های استان در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو گفت: بر اساس تفاهمنامه ای که با سوریه در اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد، مقرر شد توجه ویژه ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

به گزارش ارک خبر،مالک رحمتی در مراسم آغاز ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با اشاره به اینکه صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه بود، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن، بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد، افزود: یکی از زنجیره های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی، رنجیره ارزش صنایع معدنی است و در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح های عملیاتی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به توانمندی های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: این استان ظرفیت های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه اکسپو ۲۰۲۴ با حمایت وزارت کشور برگزار شد، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در کشورمان، فراهم می کند تا بتوانند با این استعدادها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران، شاهد رشد و تحول در همه استان ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهم ترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها، تمرکز بر زنجیره های ارزش است که می تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهمنامه ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی در این نمایشگاه به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا