انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور

در راستای توسعه همکاری های پژوهشی و علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تفاهم نامه همکاری به امضای طرفین رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، سید محمد بهشتی در این خصوص با اشاره به وظایف پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور مدیریت پژوهش را از جمله این تکالیف دانست.

وی افزود: همکاری های علمی و پژوهشی با مراکز دانشگاهی رویکرد جدید و البته مهمی از سوی پژوهشگاه است که با هدف گسترش و تعمیق پژوهش ها از سوی مراکز علمی و دانشگاهی صورت می گیرد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور با بر شمردن ویژگی های دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت:  تاسیس و راه اندازی رشته باستان سنجی برای اولین در کشور امتیاز خوبی برای این دانشگاه محسوب می شود و امیدواریم تفاهم نامه همکاری زمینه را برای توسعه همکاری ها بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز فراهم نماید.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه میراث فرهنگی آمادگی کامل برای توسعه و تعمیق همکاری ها دارد اظهار داشت: ارزیابی گفتگوها با مجموعه دانشگاه هنر اسلامی تبریز به گونه ای است که امیدواریم بزودی شاهد آثار مثبت این تفاهم و همکاری باشیم.

مدیر مرکز تحقیقات مرمت بناها و آثار تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز همکاری های نزدیک علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در زمینه های مختلف علوم باستان شناسی، مرمت، مطالعات مردم شناسی و هنرهای اسلامی این دانشگاه با پژوهشگاه میراث فرهنگی را خروجی مورد انتظار انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد و ویژگی های متمایز کننده دانشگاه هنر اسلامی تبریز در کشور موجب شده تا پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری علاقه مند گسترش همکاری های پژوهشی با بهره مندی از پتانسیل این دانشگاه گردد.

بهرام آجرلو گفت: این دانشگاه با راه اندازی رشته باستان سنجی برای نخستین بار درکشور باعث شده تا ایران به عنوان سومین دپارتمان باستان سنجی در منطقه قفقاز و خاورمیانه شناخته شود.

دکمه بازگشت به بالا