رزرو بارداری برای سال‌های آتی امکان‌پذیر است

مشاور پژوهش و فناری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، گفت: حوزه پزشکی سازمان جهاددانشگاهی شامل دو بخش مرکز پزشکی متشکل از بخش‌های مختلف تشخیصی و درمانی از جمله آزمایشگاه و مرکز درمان ناباروری بوده که خدمات تخصصی درمان ناباروری را از تشخیص علل تا مرحله درمان، ارائه می‌کند.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا، دکتر الهام غدیرخمی در مراسم نکوداشت روز «ماما» در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه رزرو بارداری برای سال‌های آتی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی امکان پذیر است، گفت: اگر بیمار مبتلا به سرطان بوده و در دوره‌ی شیمی درمانی قرار دارد و امکان دارد فرصت بارداری را از دست بدهد و یا برای کسانی که زمینه‌ی ازدواجشان فراهم نبوده و تمایل دارند که در آینده صاحب فرزند شوند، این امکان فراهم است که بتوانند تخمک و اسپرم خود را فریز و نگهداری کنند.

وی اظهارکرد: بانک خون بندناف رویان نیز در مرکز پزشکی این سازمان مستقر است. بند ناف و سلول‌های خونی بندناف جزو سلول‌های بنیادی هستند که در درمان طیفی از بیماری‌ها کاربرد دارند و یکی از روش‌های موثر و امید آفرین بوده که توسط این بانک، جمع آوری و نگهداری می‌شود.

غدیرخمی ادامه داد: مهم‌ترین مزیت جهاد دانشگاهی این است که مراکز آن نیمه‌ دولتی بوده و نسبت به بقیه‌ی سازمان‌ها هزینه‌های مناسبی برای درمان دارد.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی از سال ۱۳۵۹ به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه شش مرکز آموزشی در تبریز فعال است، گفت: دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی اعم از کلاس‌های تخصصی حوزه علوم‌ پزشکی توسط معاونت آموزشی این سازمان ارائه می‌شود.

غدیرخمی با بیان اینکه مدرک این سازمان قابل ترجمه بوده و در سطح جهانی معتبر است، افزود: پژوهش و فناوری از مهم‌ترین حوزه‌های جهاد دانشگاهی استان است که در زمینه‌ انرژی‌های تجدید پذیر و نیروگاه‌های بادی و خورشیدی فعالیت ویژه‌ای انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا