آخرین وضعیت پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی رسمی ۱۴۰۲

سخنگوی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص آخرین وضعیت پذیرفته شدگان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری گفت : اطلاعیه بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی در هفته گذشته صادر و پذیرفته‌ شدگان درحال بارگذاری مدارک می‌باشند.

به گزارش ارک خبر،علی اکبر بالاگر اظهار داشت: آزمون سال ۱۴۰۲ در دی ماه گذشته برگزار و نتایج آن در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ اعلام گردید.
وی گفت: بر اساس مهلت تعیین‌شده توسط سازمان سنجش برای اعتراض متقاضیان، افرادی که به نتایج آزمون اعتراض داشتند، اعتراض آنها در سامانه سازمان سنجش ثبت شده بود و عمده اعتراضات در خصوص متقاضیانی بود که طبق اظهار، سابقه ایثارگری آن‌ها لحاظ نشده بود که با استعلام مجدد سازمان سنجش از نهادهای ذیربط نتایج اعتراضات در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ به شورای‌عالی اعلام گردید،
بالاگر خاطرنشان نمود: در آزمون سال گذشته ۸۵۲۵۷ نفر ثبت‌نام نموده بودند که از این تعداد در مرحله اول ۱۰۳۴۸ نفر و در مرحله دوم که صرفاً ایثارگران معترض به نتایج آزمون بودند ۷۶ نفر در آزمون کتبی بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار نصاب لازم را کسب نموده اند.
وی افزود: شورای عالی با طراحی سامانه آزمون، اطلاعیه بارگذاری مدارک را صادر نموده که پذیرفته‌شدگان مرحله کتبی درحال بارگذاری مدارک می‌باشند و بر همین اساس،  پس ‌از بارگذاری مدارک و بررسی آنها و تطبیق با شرایط دفترچه آزمون و اخذ استعلامات لازم از طریق درگاه ملی مجوزها، افرادی که دارای شرایط لازم باشند به کمیسیون ماده ۱۳ معرفی می‌شوند.
سخنگوی شورای عالی خاطر نشان ساخت: در مرحله ثبت ‌نام و برگزاری آزمون، کنترل قطعی مدارک متقاضیان، صورت نمی‌گیرد چرا که عملاً چنین امکانی برای سازمان سنجش وجود ندارد، بنابراین پس‌ از بارگذاری مدارک، تطبیق مدارک با شرایط دفترچه آزمون صورت می‌ پذیرد.
بالاگر افزود: در اکثر آزمون‌های کارشناسی  افرادی بدون داشتن شرایط، به دلایلی که برای خود دارند، شرکت می‌نمایند که مدارک آنها در مرحله تطبیق مدارک مورد تأیید قرار نمی‌گیرد. فرض کنید، فردی با مدرک تحصیلی لیسانس فیزیک، دوره کارشناسی ارشد مثلاً در رشته راه ‌و ساختمان را در حال ادامه تحصیل می باشد و برای سنجش معلومات خود یا بدلایل دیگر در آزمون کارشناسی رشته راه ‌و ساختمان شرکت نموده که پس‌ از قبولی در آزمون در مرحله تطبیق مدارک قبولی ایشان مورد تأیید واقع نمی‌شود و یا افرادی با مدارک تحصیلی معادل در آزمون شرکت می‌کنند که مدارک این داوطلبین نیز تطبیق داده نمی شود .
وی همچنین اظهار داشت: تعدادی از کارشناسان در آزمون تغییر حوزه کارشناسی (انتقالی) و تغییر رشته شرکت و قبول شده اند که این همکاران هم پس ‌از بارگذاری مدارک و تطبیق آن با شرایط دفترچه آزمون ، اسامی آنها به کانون‌های مقصد و مبدأ اعلام خواهد شد.
بالاگر یاد آور شد: هیچ‌ یک از اعضاء شورای عالی در آزمون، جهت تغییر رشته و یا  انتقال شرکت ننموده‌اند.
سخنگوی شورای عالی با بیان اینکه هیچ یک از افراد معرفی‌شده از طرف سازمان سنجش، پذیرفته‌شده نهایی محسوب نمی‌شوند، افزود: پس‌ از تطبیق مدارک و بررسی شرایط همه‌  آنها توسط کمیسیون ماده ۱۳ و نهایتا در صورت تأیید کمیسیون، مبنی‌بر احراز شرایط ماده ۱۵ قانون، اسامی برای گذراندن دوره کارآموزی به کانون استان ها اعلام خواهد شد و بر همین اساس، مدارک پذیرفته شدگان در دو مرحله، توسط شورای عالی و کمیسیون ماده ۱۳ مورد بررسی قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا