نوبت پوشش در بهزیستی، به صفر رسیده است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: این موضوع یکی از دغدغه های بسیار مهم سازمان بهزیستی بود که سال ها تلاش برای کاهش در نوبت مانده ها، بی سرانجام مانده بود

به گزارش ارک خبر، فرگل صحاف در گفتگو با خبرنگاران، از افزایش پنج هزار نفری مستمری بگیران بهزیستی آذربایجان شرقی در یک سال اخیر خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۲ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که طبق آخرین آمارهای موجود تعداد افراد پشت نوبت نزدیک به صفر است.

وی آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها را اولویت کاری بهزیستی بیان کرد و ادامه داد: در سه سال اخیر برنامه ها و فعالیت های بسیار وسیع در حوزه اطلاع رسانی از طریق برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی و نیز تعامل و همکاری با رسانه ها صورت گرفته است که تا پیش از این سابقه نداشت.

صحاف افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و افزایش ۳۶ درصدی یارانه واریزی به مراکز غیردولتی زیرنظر این سازمان را یادآور شد و گفت: این میزان افزایش در دولت های قبلی به هیچ عنوان سابقه نداشت.

به گفته وی هم اکنون یکهزار و ۳۰۸ نفر از اقشار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را دانشجویان و ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر را دانش آموزان تشکیل می دهند که تمامی این افراد در طول سال از حمایت های کامل برخوردار می شوند.

صحاف پیشگیری از معلولیت ها را از فعالیت های اصلی بهزیستی در زمان ریاست جمهوری آیت الله شهید رییسی عنوان و اضافه کرد: با هدف کاهش معلولیت ها، غربالگری های بینایی، شنوایی و مشاوره های ژنتیک به صورت مستمر اجرا می شود و در سال گذشته با غربالگری بینایی تعداد ۱۵۸ هزار و ۷۰۴ کودک سه تا ۶ ساله، از معلولیت بینایی ۲۷۳ کودک پیشگیری شد.

وی ادامه داد: در همین مدت ۴۷ هزار و ۶۹۲ مورد غربالگری شنوایی برای نوزادان در آذربایجان شرقی انجام شد که حاصل آن مداخله برای ۱۸۹نفر، سمعک برای ۱۶۰ نفر و جراحی برای ۲۸ نفر در ۳۵ واحد بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین از فعالیت ۱۹ مرکز دولتی و ۱۵۶ مرکز غیردولتی در زمینه ارائه خدمات روانشناسی خبر داد و ادامه داد : در سال گذشته ۳۹ هزار و ۴۷۰ مورد مشاوره حضوری توسط مراکز مذکور انجام و ۸۰ هزار ۱۶۳ مشاوره تلفنی نیز از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ به مردم شریف استان ارائه شد و علاوه بر موارد مذکور با ارائه خدمات مشاوره به زوجین متقاضی طلاق توافقی در سطح استان، شاهد سازش ۲۱ درصدی بوده ایم.

۸۲ هزار و ۵۴۴ معلول زیر پوشش این اداره کل قرار دارند و تعداد مراکز روزانه این اداره کل با پنج مرکز اضافه شده در سال گذشته به ۹۴ مرکز رسیده است.

مدیرکل بهزیستی با بیان این‌ ‌که ۸۲ هزار و ۵۴۴ معلول زیر پوشش این اداره کل قرار دارند، اظهار کرد: تعداد مراکز روزانه این اداره کل با پنج مرکز اضافه شده در سال گذشته، به ۹۴ مرکز رسیده است که به چهار هزار و ۳۲۲ نفر از جامعه هدف ارائه خدمات می کند و ۲ هزار و ۵۰۷ مددجو نیز از خدمات ۵۲ مرکز شبانه روزی بهره مند هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا