بلوار ضدطبیعت را متوقف کنید

پروژه بلوار طبیعت مراغه، از طرح‌های عمرانی مهم و هزینه‌بر در این شهر است که بر خلاف نامش، نه تنها سود و ثمری برای طبیعت این باغ شهر ندارد، بلکه منجربه قطع شمار قابل‌توجهی از درختان قدیمی این محدوده می‌انجامد.

به گزارش ارک خبر،آن‌طور که در فضای مجازی و اخبار گوشه‌وکنار از مراغه به گوش می‌رسد، محدوده پروژه بلوار طبیعت مراغه، موقوفه به شمار ‌می‌رود و اجرای آن مورد توجه اداره اوقاف است. این در حالی است که فعالان محیط‌زیست و شهروندان مراغه‌ای، خواهان توقف این پروژه هستند.

فرماندار مراغه و معاون استاندار آدربایجان شرقی با انتقاد از پروژه بلوار طبیعت شهر مراغه گفت: مردم مراغه خواهان توسعه ای که به قیمت نابودی باغات و منابع طبیعی این شهرستان تمام شوند نیستند.

بعد از ماه ها گمانه زنی درباره پروژه بلوار طبیعت شهرستان مراغه و سکوت مسوولین اوقاف و شهرداری این شهرستان، سرانجام فرماندار مراغه در جلسه شورای اداری شهرستان  با انتقاد از پروژه بلوار طبیعت اظهار کرد: تجسم کنید مردم وقتی برای تفریح به بلوار طبیعت می روند با یک طرح سنگی زمخت مواجه شوند که از زیبایی بصری برخوردار نیست و به جای طبیعت با یک سازه سنگی چند طبقه مواجه شوند.
وی افزود: این اتفاق از طرف مدیریت شهری در حالی صورت می‌پذیرد که مردم از اجرای این پروژه رضایت ندارند. پس ضروری به نظر می رسد که مسولین راه دیگری برای تحقق مطالبات اوقاف درشهرستان پیدا کنند.
مینویی تاکید کرد: البته متولیان اوقاف نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که ایجاد راه دسترسی مناسب برای مردم به نیت موقوفه ها نزدیک تر از تجاری سازی برای آنهاست، البته اوقاف نیز موضوعات ضروری را رها کرده و  با ایجاد گره های چندین ساله در شهرستان اکنون نیز یک پروژه غیر ضروری را دنبال می کند.
فرماندار مراغه در ادامه گفت: مردم مراغه خواهان توسعه ای که به قیمت نابودی باغات و منابع طبیعی این شهرستان تمام شوند نیستند. نمی شود به اسم اشتغال زایی و توسعه باغات شهرستان مورد تعدی انبوه سازان قرار گرفته و سر سبزی های شهرستان به پروژه های تجاری تبدیل شود.
مینویی تصریح کرد: در حال حاضر نیز ترافیک مسیر فوق به خصوص در روزهای تعطیل سال برای مردم قابل تحمل نیست حال شما تصور کنید که ترافیک احداث پروژه فوق نیز به این موضوع اضافه شود در این صورت فضایی که برای آرامش مردم است به فضایی برای  بهم ریختن آرامش روانی مردم خواهد شد.

آزمون سخت شورای شهر و شهردار
وی در ادامه گفت: اما موضوع دیگر این است که مسولین با مردم شفاف نیستند؛ اکنون نزدیک به دو ماه می باشد که بحث پروژه فوق در فضا های مختلف شهر مورد بحث قرار می‌گیرد اما تاکنون نه مسولین اوقاف شهرستان و نه شهرداری نسبت به روشن سازی افکار عمومی اقدامی انجام نداده اند و مردم هنوز که هنوز است نمی دانند سرمایه گذار پروژه چه کسی است و دلایل واگذاری خارج از تشریفات آن به چه دلیل است.
شهردار مراغه در این جلسه  گفت: بنده بعنوان شهروند مراغه ای خواهان حفظ درختان بلوار طبیعت هستم ولی بعنوان شهردار این توانایی را ندارم.
وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته تعهداتی بر عهده شهرداری گذاشته شده است و امروز راه دیگری برای انجام تعهدات نداریم.

نمی شود برای تجاری سازی از جیب مردم هزینه کرد

فرماندار در بخش آخر سخنان خود گفت: این موضوع ازمون سختی برای اعضا شورای شهر و شهردار می باشد که مشخص شود تصمیمی که گرفته اند درست است یا خیر؛ چرا که مردم قضاوت خواهند کرد که مسولین مسیر  درستی را انتخاب کرده اند یا نه.فرماندار گفت: همان قانونی که می‌گوید رای ماده ۵ لازم اجراست در قانون اساسی کشور که بالاترین قانون کشور می باشد هرگونه فعالیت که به محیط زیست آسیب بزند را غیر قانونی می داند و قطعا اگر اعضا کمیسون استانی به صورت میدانی از پروژه بازید نمایند قطعا به شعور مدیریتی این شهرستان که خواهان تغییر کاربری باغ فوق هستند شک خواهد کرد.وی تاکید کرد: طبیعت متعلق به همه مردم مراغه است و نمی شود برای  تجاری سازی از جیب مردم هزینه کرد، بنده بعنوان شهروند مراغه از اجرای پروژه فوق رضایت ندارم و مسولین شهرستانی باید از اجرای پروژه فوق جلوگیری نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا