صدور بیش از یک‌هزار جواز تاسیس واحدهای صنعتی کوچک‌مقیاس

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز گفت: در سه سال گذشته ۸۹۰ واحد صنعتی جدید و فاز توسعه واحدهای قبلی با سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال ۲۷ هزار نفر را فراهم شده است.

به گزارش ارک خبر،عبدالحمید سرتیپی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۸ طرح بزرگ صنعتی نیز در این استان آغاز شده است، می افزاید: برای اجرای این واحدها یک میلیون و ۲۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

وی با اشاره به صدور یکهزار و ۳۵ جواز تاسیس در آذربایجان شرقی برای واحدهای صنعتی کوچک مقیاس، اظهار کرد: برای اجرای این واحدها، ۳۴۵ هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت دارد، گفت: با توجه به تاکید دولت سیزدهم برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدامات لازم برای رفع مشکلات واحدهای دارای مشکل انجام می شود.

با توجه به تاکید دولت سیزدهم برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، اقدامات لازم برای رفع مشکلات واحدهای دارای مشکل انجام می شود.

سرتیپی، ادامه می دهد: عمده واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی الزامات زیست محیطی را رعایت می کنند و برای برخی واحدهای دارای مشکل در این زمینه تسهیلات لازم برای رفع آلایندگی زیست محیطی و خرید تجهیزات از سوی بانک های عامل ارایه می شود.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی و معدنی استان باید موازین زیست محیطی را به طور کامل رعایت کنند، یادآوری می کند: همکاری نهادهای متولی در حوزه صنعت و محیط زیست موجب رفع مشکلات موجود بر سر راه رونق اقتصادی آذربایجان شرقی و اشتغال جوانان شود.

دکمه بازگشت به بالا