مطالعات جامع حمل‌‌ونقل تبریز به دانشگاه تربیت مدرس رسید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، اظهار کرد: در اجرای طرح جامع حمل و نقل تبریز، قوی‌ترین گروه پژوهشی تخصصی در دانشگاه تربیت مدرس را که سوابق اجرایی نیز دارند، انتخاب شده است

به گزارش ارک خبر،محمدرضا روشنی در جلسه مشورتی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، با اشاره به مطالبه مردم در اکثر شهرهای کشور در حوزه ترافیک اظهار کرد: یکی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات شهروندان در کلانشهرها به ویژه تبریز، نحوه مدیریت حمل و نقل و ترافیک است که بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته بحث ترافیک تبریز اولویت اول شهروندان است و به تبع آن باید اقداماتی جهت برآورده کردن این خواسته‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع مطالعات حمل و نقل بر اساس اصول ترافیکی انجام می‌گیرد، افزود: سال ۱۴۰۰ مدت زمان پیش‌بینی شده برای اجرای اولین طرح جامع حمل و نقل تبریز تمام شده و بازنگری آن باید انجام می‌گرفت که به دلیل بیماری کرونا و دیگر مسائل انجام نشده و در دوره ششم شورای اسلامی شهر این کار محقق شد.

روشنی با اشاره بهره‌مندی از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تدوین این طرح اعلام کرد: برای اولین بار در کشور، در راستای عینیت بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب یکی از زمینه‌های این بیانیه را در مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهر پیش‌بینی کرده و خواستیم طرح جدید مطالعات حمل و نقل تبریز بر اساس این بیانیه تهیه شود.

وی اضافه کرد: برای قوی‌تر شدن جنبه پژوهشی کار، از مجموعه‌های دانشگاهی استفاده کرده و بر همین اساس قوی‌ترین گروه پژوهشی تخصصی در دانشگاه تربیت مدرس را که سوابق اجرایی نیز دارند، انتخاب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خاطرنشان کرد: قرارداد لازم در این زمینه منعقد شده و تیم پژوهشی تحت مدیریت محمود صفارزاده از پیشکسوتان این حوزه آغاز به کار شده است.

روشنی همچنین از همکاری مجموعه‌های دانشگاهی و نظام مهندسی استان با گروه پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد و گفت: برای صحت سنجی انتقال واقعیات شهر تبریز به این گروه پژوهشی، از مجموعه‌های دانشگاهی استان و سازمان نظام مهندسی استفاده کرده‌ایم تا هیچ موردی فراموش نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا