هوای آذربایجان‌شرقی روز جمعه برای شرکت پرشور مردم در انتخابات مساعد است

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: هوای استان در روز جمعه برای شرکت پرشور مردم در دور دوم انتخابات مساعد است.

  1. به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر»، روز پنجشنبه ، افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، در روز جمعه و در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز (پنجشنبه) و فردا، دمای هوای استان به طور نسبی افزایش می یابد و در این ۲ روز جوی به نسبت ناپایدار به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان حاکم می شود و به خاطر شرایط فصلی و محلی احتمال بارش های پراکنده در این نواحی وجود دارد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر شنبه تا عصر سه شنبه هفته آینده با عبور امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی، وضعیت ناپایدار جوی به ویژه برای نواحی شمالی استان پیش بینی می شود.

امیدفر، ادامه داد: در این بازه زمانی با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید در نیمه جنوبی استان، احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک در این نواحی وجود دارد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۳۵ و تیکمه داش با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۱ و در خنک ترین زمان به ۱۶ درجه سانتی گراد رسیده است.

امیدفر، افزود: دمای فعلی تبریز ۲۳ درجه سانتی گراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا