نگرانی از شیوع هاری در سگ‌های ولگرد اسکو و سهند

معاون سلامت کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: به دنبال گزارش یک مورد سگ ‌گزیدگی توسط یک قلاده سگ بلاصاحب در یکی از مناطق شهر جدید سهند، بلافاصله عوامل شهرداری سهند نسبت به شناسایی و زنده‌گیری حیوان مذبور اقدام نمودند.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی دامپزشکی آذربایجان شرقی، فرخ بهتاش اظهار کرد: با توجه به وجود علایم عصبی از جمله بی‌قراری، حالت حمله و … و همچنین سایر شواهد موجود، پس از بازدید بالینی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان اسکو مشکوک به بیماری هاری تلقی گردیده و به منظور نمونه‌برداری تکمیلی از مغز، سگ مشکوک به هاری با روش‌ انسانی معدوم و نمونه برداری انجام گردید، سپس لاشه حیوان نیز زیر نظر اداره دامپزشکی شهرستان دفن بهداشتی گردید.

وی افزود: آزمایشات لازم بر روی نمونه ارسالی از شهرستان اسکو به آزمایشگاه ملی تشخیص بیماری هاری کشور که در مجتمع آزمایشگاهی اداره کل دامپزشکی استان واقع شده است، در کمترین زمان ممکن و کمتر از ۲۴ ساعت انجام گردید و نتیجه آزمایش مثبت بوده است، که در این شرایط همکاران اداره دامپزشکی شهرستان اسکو واکسیناسیون سگها در در محدوده اطراف شهر جدید سهند آغاز نموده اند.

دکتر بهتاش همچنین اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۴۰۰ قلاده سگ در محدوده شهرستان اسکو و شهر جدید سهند توسط اکیپ های واکسیناسیون اداره دامپزشکی شهرستان اسکو بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند، همچنین در پی گزارش های مختلف از حیوان گزیدگی، رصد و پایش مناطق مختلف شهر جدید سهند، شهر اسکو و ایلخچی و روستاهای اطراف آغاز گردیده و بازدیدهای میدانی اکیپ‌های نظارت بهداشتی تشدید شده است.

وی در پایان از مردم خواست تا هر گونه موارد مشکوک مشابه را در اسرع وقت به مراکز بهداشتی، شهرداری و یا اداره دامپزشکی شهرستان اسکو اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا