لزوم تشکیل کمیته حفاظت از قنات‌های تبریز

سلسله نشست‌های گفتگوی محیط‌زیستی با محوریت ساختارسازی کمیته حفاظت و احیای قنات‌ها، به همت خانه فعالین محیط‌زیست و با حضور فعالان فرهنگی و محیط‌زیستی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

مجید رحمانی، عضو هیئت‌مدیره خانه فعالین محیط‌زیست، در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از روند پیگیری وضعیت قنات‌های خلعت‌پوشان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف خانه فعالین محیط‌زیست و مکاتبه با ادارات مربوطه، مطالبات انجام گرفت، که متأسفانه از بین چندین اداره پاسخ مطالبات فقط از جانب اداره آب منطقه‌ای دریافت شد.

رحمانی با تأکید بر اهمیت حرکت و مطالبه جمعی افزود: در نظر داریم کمیته‌ای با هدف پیگیری مسئله قنات‌های تبریز و با همکاری خانه توسعه آذربایجان از اعضای جلسات خانه فعالین محیط‌زیست تشکیل یافته و پیگیری‌ها آغاز شود.

جدیت و برنامه‌ریزی، لازمه کمیته حفاظت از قنات‌ها

سولماز عظیم زاده، فعال محیط‌زیستی و عضو هیئت‌مدیره خانه فعالین محیط‌زیست، در این نشست با تأکید بر حفظ و نگهداری از قنات‌ها، تشریح کرد: قنات‌ها از همان قدیم متعلق به مردم و سرمایه‌گذاران بوده و در اصل به همین دلیل است که تاکنون به‌طور کامل از بین نرفته‌اند، و باید مانع ورود و مدیریت دولت بشویم.

وی در تشریح وظایف کمیته افزود: یکی از وظایف این کمیته اتصال ارتباط بین محقق‌ها و مالکان قنات است، چرا که شرایط هر قنات با دیگری بسیار متفاوت است و باید مطالعات بر روی هر یک از آن‌ها صورت بگیرد.

عظیم زاده لازمه این امر را جدیت و برنامه‌ریزی دانست.

نقش ریاست جمهوری در حفظ محیط‌زیست

محمدحسین حسن‌زاده، مدیر ادوار شهرداری تبریز، ضمن تأکید بر رابطه دولت و ملت، برای تخصیص منابع برای محیط‌زیست کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: رابطه بین دولت و ملت و ایجاد حس تعلق به کشور و محیط‌زیست بسیار حائز اهمیت بوده و باید خاطر نشان کرد هیچ ارزشی بالاتر از توسعه ملی نیست.

گفتنی است، در این نشست بر نقش رئیس‌جمهور جدید در وضعیت محیط‌زیست کشور تأکید شد.

دکمه بازگشت به بالا