کاشت حلزون، از بهزیستی به علوم‌پزشکی سپرده شده است

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی، لوازم کمک‌توان‌بخشی را از مهم‌ترین چالش‌های مددجویان بهزیستی خواند و گفت: تامین این لوازم مهم، نسبت به سال 1401، حدود 124 درصد افزایش داشته است.

به گرارش ارک خبر،دکتر فرگل صحاف، در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: لوازم کمک‌توان‌بخشی، جزو تجهیزات مصرفی هستند و پس از مدتی، از کار می‌افتند و باید جایگزین شوند. در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰هزار قلم از انواع لوازم کمک‌توان‌بخشی با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان توسط بهزیستی آذربایجان‌شرقی تامین شد که نسبت به سال قبل آن، ۱۲۴ درصد رشد داشت.

صحاف با اشاره به خرید خدمات توان‌بخشی و دندان‌پزشکی برای معلولیت‌های خاص و شدید افزود: در اجرای این خدمات، بر حسب شرایط، با اعتبار ۲٫۶ میلیارد تومان، از ۱۲۹۵ نفر بیمار حمایت شده که نسبت به سال قبل از آن، ۹۶ درصد رشد داشت.

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی، تامین کمک‌هزینه اندام‌های مصنوعی را از دیگر کارکردهای این نهاد خواند و افزود: در این خصوص، به ۱۰۳۸ نفر با اعتبار ۷ میلیارد تومان، خدمات ارائه شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

صحاف با بیان این‌که خدمات کاشت حلزون، از بهزیستی به علوم‌پزشکی انتقال یافته است، افزود: وظیفه بهزیستی بیشتر در حوزه تعمیر و تجهیزات است و در این خصوص، سال گذشته، به ۱۷۸ نفر خدمات ارائه شد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۱ مرکز ویزیت در منزل در استان، به ۶۸۰ نفر خدمات ارائه می‌دهد، اضافه کرد: رویکرد کلی ما محدودسازی این مراکز و هدایت آن‌ها به سمت خانواده‌محوری است.

صحاف، موضوع حق پرستاری را از نکات چالش‌برانگیز بهزیستی خواند و افزود: در سال ۱۳۹۹ آئین‌نامه‌ای تنظیم شده که طبق آن، حق پرستاری برای معلولان شدید تعریف شده‌است. این آئین‌نامه از سال ۱۴۰۰ اجرایی شده و طبق آن، دهک‌های اول و دوم، ۲میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: برقراری حق پرستاری برای سایر دهک‌ها، نیازمند اعتبار بالایی است و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه، این موضوع را در بودجه سنواتی لحاظ کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا