۲۵۰۰ نیروی نخبه در آذربایجان شرقی کجا هستند؟

رئیس بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: رویکرد و مشی مشخصی باید در حوزه ساماندهی نخبگان رسانه‌ای ایجاد شود تا فعالیت روابط عمومی‌ها در سطح سازمان‌ها و جامعه نتیجه داده و اثربخش باشد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایرنا، یوسف زندی در دومین جلسه تخصصی کارگروه روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: روز اولی که مجموعه بنیاد را تحویل گرفتیم، بر اساس بانک اطلاعاتی موجود تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه در استان داشتیم اما مشخص نبود که این تعداد نخبه کجا حضور دارند و مشغول چه کاری هستند.

وی افزود: پس از انجام پایش‌های مربوطه توانستیم با حدود هزار و ۷۶۰ نخبه فعال استان ارتباط بگیریم و ارتباط با سایر نخبگان میسر نشد.

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن وضعیت نخبگان استان و حوزه تخصص آن‌ها، تعداد ۳۱ کارگروه تخصصی در زیرمجموعه بنیاد ملی نخبگان استان شکل گرفت که کارگروه‌ تخصصی روابط عمومی یکی از کارگروه‌های مهم این بنیاد به شمار می‌رود.

زندی تاکید کرد: روابط عمومی، چشم و دیدگان یک سازمان محسوب می‌شود و این چشم باید حرفی برای گفتن داشته باشد در غیر این صورت صرفا یک فعالیت سطحی بوده و کارایی لازم را نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که یکی از ابرچالش‌ها کشور ما، داشتن نگاه جزیره‌ای است که در بحث روابط عمومی نیز دیده می‌شود، گفت: روند جدیدی که از ۶ سال گذشته در نظام حاکمیت شکل گرفته که در دولت سیزدهم نیز توسعه یافت، اعتقاد به این است که رمز و راز پیشرفت، حرکت به سمت نظام هوشمند است.

وی ادامه داد: اکنون در عصر متاورس و هوش مصنوعی قرار داریم و تکنولوژی‌هایی که زمانی برای ما عمیق و پیچیده بود، اکنون به خاطرات پیوسته و نوستالژی شده است و شاید در روزهای آتی نیز رنگ و روی تکنولوژی‌های امروز تغییر کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی در خصوص راهکارهای تعالی روابط عمومی و حل چالش‌های آن، اظهار کرد: نخستین گام، سازماندهی و دومین گام، حرکت به سمت نظام مند کردن روابط عمومی است.

وی با اشاره به اهمیت رشته روابط عمومی در کشورهای دنیا، اظهار کرد: باید برنامه مشخصی برای روابط عمومی داشته باشیم.

وی ادامه داد: دیدگاه‌های سیاسی در حوزه روابط عمومی، اثربخشی این حوزه را از بین می‌برد و از سویی باید مدیران مختلف را نسبت به حوزه فعالیت رسانه‌ای و ارتباطات آگاه سازیم که لازمه آن انسجام بین همکاران روابط عمومی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا