آغاز ورشکستگی تولیدکنندگان لوازم خانگی از اواخر سال

پایگاه خبری ارک – رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه رکود تولید را قفل کرده است، گفت: ورشکستگی تولیدکنندگان لوازم خانگی از اواخر اسفند یا اوایل فروردین ماه آغاز خواهد شد.

محمد طحان‌پور با بیان اینکه بازار لوازم خانگی هیچ تغییری نسبت به ماه‌های گذشته نداشته است، گفت: بازار در روزهای فعلی همانند روزهای قبل از ماه محرم و صفر هیچ تغییری در آن اتفاق نیفتاده است و مردم نیز کمتر برای خرید لوازم خانگی به بازار مراجعه می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: البته نمی‌توان بخش غمده‌ای از این عدم استقبال مردم از خرید لوازم خانگی را مربوط به کارت‌های اعتباری خرید دانست اما به هر حال وعده دولت برای ارائه این کارت‌ها به کارمندان و اقشار مختلف در تعمیق رکود بازار موثر بوده است.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته از دی ماه خرید برخی کالاهای مورد نیاز مردم برای فصل تابستان از دی ماه از سوی فروشندگان صورت می‌گرفت به نحوی که فروشندگان با خرید از تولیدکنندگان این کالاها را برای تابستان ذخیره سازی می‌کردند اما تا این لحظه هیچ قرارداد جدیدی منعقد نشده است، البته افزایش قیمتی هم در محصولات تولیدی این کارخانجات تولیدی صورت نگرفته است.

به گفته طحان‌پور، تعداد واحدهای تولیدی در برخی کالاها بیش از حد مجاز است و همین امر باعث رقابت منفی میان تولیدکنندگان شده است که به تبع آن، در بخش توزیع نیز همین رقابت منفی وجود دارد؛ بنابراین علاوه بر اینکه رکود در بخش تولید تشدید شده است، در بخش فروش نیز رقابت‌های منفی به چشم می‌خورد.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد از اواخر اسفند یا اوایل فروردین ماه سال ۹۵ بسیاری از واحدهای تولیدی به طور رسمی ورشکستگی خود را اعلام کنند، چرا که مشتری برای خرید محصولاتشان ندارند و بازار هم رقابتی نیست.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: به دلیل تعمیق رکود، بسیاری از واحدهای تولیدی نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و البته شاید این رکود از یک جنبه هم مورد توجه باشد و آن از رده خارج کردن واحدهای تولیدی غیر رقابتی و کوچک است.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا