ورزقان در آذربایجان‌شرقی سردترین شهر کشور شد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای چهار درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر کشور شد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر» روز شنبه در گفت و گویی افزود: در این بازه زمانی ایستگاه هواشناسی فرودگاه اردبیل با دمای ۴.۵ درجه و تیکمه داش آذربایجان شرقی با دمای ۵.۳ درجه بالای صفر به ترتیب در رتبه دوم و سوم سردترین شهرهای کشور قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای مراغه، ملکان و عجب شیر با دمای ۳۲ درجه سانتی گراد گرمترین شهر آذربایجان شرقی بودند و دمای تبریز در این بازه زمانی در گرمترین زمان به ۳۰ درجه و در سردترین زمان به ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای فعلی تبریز ۱۸ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

امیدفر، با بیان اینکه دمای هوای آذربایجان شرقی از فردا یک تا سه درجه سانتی گراد افزایش می یابد، ادامه داد: افزایش نسبی دما تا پایان هفته در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: تا دوشنبه جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد ولی پیش بینی می شود از شب دوشنبه گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر و رگبار باران در نواحی شمالی و شرقی استان شود.

ورزقان در ۶۵ کیلومتری تبریز میان جنگل‌های ارسباران واقع شده و منطقه ای کوهستانی است و اطراف آن را کوه‌های آق داغ، مشک عنبر، کمتال، جوشون، جله داغ، ایری داغ، کیامکی، خاروانا و پیرسقا فرا گرفته‌اند.

به گزارش نصر، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا