عقب‌ماندگی‌های استان با انتخاب استاندار پرتلاش جبران می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر تسریع در انتخاب استاندار استان گفت: عقب‌ماندگی‌های این منطقه در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، اشتغال و مباحث فرهنگی و اجتماعی با انتخاب استاندار جدید، پرکار و پرتلاش جبران می‌شود.

به گزارش ارک خبر،حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل در خطبه‌های نمازجمعه تبریز با بیان اینکه استانداری محلی برای جناح‌بازی و کارهای سیاسی نیست گفت: استانداری جایی برای کار و اجرا است، مردم از استاندار جدید انتظار دارند با پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب و شناخت کامل از استان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به ظرفیت‌های استان و وجود نخبگان حوزوی و دانشگاهی این منطقه افزود: استاندار جدید صادقانه و مجاهدانه همانند استاندار فقید شهید رحمتی حق استان را استیفا نماید.

 

خطیب نمازجمعه تبریز در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب در اماکن عمومی و با انتقاد از عدم رعایت شئون اسلامی از سوی برخی از افراد جامعه گفت: مردم مؤمن و نجیب ما در برابر برخی از بداخلاقی‌های اجتماعی افراد بدحجاب فعلاً سعه‌صدر دارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه کاری نکنید صبر مردم مؤمن و خانواده شهدا لبریز شود افزود: مؤمنان شما بانوان بدحجاب را مادر، دختر و خواهر خود می‌دانند، کاری نکنید رفتارهای شما باعث بروز درگیری اجتماعی شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل تأکید کرد: افراد بی‌‌حجاب تذکر و امربه‌معروف مؤمنان را جدی بگیرند و مراقب رفتارهای اجتماعی خود باشند.

 

امام‌جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به گلایه‌مندی اصناف و کسبه از وضعیت نابسامان دست‌فروشان شهر گفت: بساط دست‌فروشان در مقابل مغازه‌ها کسب‌وکار اصناف را مختل کرده است، متولیان امر باید برای ساماندهی آن اقدام جدی انجام دهند.

 

وی گفت: اصناف برای کسب‌وکار خود متحمل مالیات و عوارض هستند، این در حالی است که این مسئله برای دست‌فروشان وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل با تقدیر خدمات شهرداری تبریز در آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر گفت: عدم هماهنگی بین شهرداری و فراجا در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری باعث ایجاد ترافیک‌ها کلافه‌کننده می‌شود.

 

امام‌جمعه تبریز تأکید کرد: برای جلوگیری از بروز ترافیک‌های بی‌مورد دستگاه‌های خدمات‌رسان هماهنگ کار کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های با اشاره به مناسبت‌های تقویمی و سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی گفت: مردم شهر تبریز به‌خاطر وجود علمای مجاهدی چون شهید آیت‌الله مدنی و شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی با آموزه‌های امام راحل و انقلاب شکوهمند اسلامی آشنا شدند و در این مسیر گام برداشتند، باید یاد و نام این شهدا فراموش نشود و رشادت‌های آنها به نسل جدید تبیین شود.

 

وی حضور گسترده در مراسم‌های بزرگداشت این شهدا را ضروری دانست و گفت: علمای مجاهد و فقیهان عالی‌مقام این منطقه حق بزرگی بر مردم دارند، خطبه‌های آتشین و معنوی شهید مدنی لرزه بر اندام بدخواهان اسلام و انقلاب می‌انداخت، چنانچه بعد از شهادت آیت‌الله مدنی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ با شهادت ایشان طومار منافقان به هم پیچید.

 

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: برای ادای احترام و بزرگداشت یاد و نام شهید آیت‌الله مدنی روز سه‌شنبه در مراسمی که به این منظور منعقد خواهد شد مردم استان حضور باشکوه و گسترده خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا