۹۶ درصد صنایع آذربایجان‌شرقی در اختیار بخش خصوصی است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به پیشینه استان در زمینه صنعت اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر و طبق آمار اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه، ۹۶ درصد صنایع استان در اختیار بخش خصوصی و سهم صنایع دولتی در حداقل‌ترین میزان است.

به گزارش ارک خبر،تراب محمدی ، در آیین رونمایی از پوستر روز ملی صنعت و معدن، پیشاپیش روز صنعت را به همه صنعتگران تبریک گفت و به نرخ بیکاری ۶.۶ درصدی استان در بهار امسال اشاره و اظهار کرد: پایین بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری، نتیجه برنامه‌ریزی، حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است.

 

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی از سوی بخش خصوصی در استان انجام شده است و امروزه در تمامی شهرهای استان، نواحی، شهرک‌ها و مراکز صنعتی فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در استان به لطف فعال بودن معاونت اقتصادی استانداری، کمبود سرمایه و سرمایه‌گذار نداریم، گفت: تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، کمبود یا نبود زیرساخت است و در این میان کمبود برق به ویژه در فصل گرما، بیشتر مورد توجه بوده و صنایع استان را دچار مشکل کرده است.

 

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: تمام تلاش مدیران استان بر این است تا زیرساخت‌ها را برای فعالیت و تولید صنایع فراهم کنند و با تامین آب، برق و راه دسترسی، در کنار واحدهای تولیدی باشند.

 

وی به احیای ۷۰۲ واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی در استان در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: این موفقیت بزرگ نتیجه همراهی و همکاری مدیران استانی و پای کار بودن صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی است.

 

وی به نوسازی و توسعه کارخانه ماشین‌سازی از طریق مولدسازی اشاره و اظهار کرد: این طرح در مراحل پایانی قرار گرفته و موافقت‌های لازم از سازمان خصوصی‌سازی در این ارتباط گرفته شده است.

 

محمدی مطرح کرد: برای این کار حدود ۹ هکتار اراضی ماشین‌سازی در ائل گولی تبریز با ارزش‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از طریق مولدسازی واگذار شده و قرار بر این است تا تمامی مبالغ به دست آمده، برای نوسازی یا توسعه این واحد صنعتی هزینه شود.

 

وی بیان کرد: اگر شرکت ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی واگذار شود، بهتر است که احیا شود و اگر این کار صورت نگیرد به سرنوشت دیگر واحدهایی که قبل از احیا واگذار شدند، دچار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا