مطالعات طرح جامع حمل و نقل تبریز مستلزم جمع آوری اطلاعات دقیق و درست است

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز گفت: مطالعات طرح جامع حمل و نقل تبریز در قالب آمار برداری مستلزم جمع آوری اطلاعات دقیق و درست است که همکاری شهروندان و دقت در ارائه اطلاعات واقعی بسیار موثر و مبنای راهکار های بعدی خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،مدیرعامل سازمان با اعلام این خبر گفت: این اطلاعات در قالب آماربرداری شامل مبدا و مقصد سفر ، زمان سفر، مسیر سفر و نوع سفر خواهد بود که تجاری ، کاری، فرهنگی، تفریحی ، درمانی و … را شامل می شوند.

آماربرداری شامل پرسش نامه ها توسط دانش آموزان و دانشجویان بدون ذکر نام و نشان در سطح شهر از ۱۵ مهرماه تا پایان آبان ماه انجام خواهد شد و همکاری شهروندان و دقت در ارایه اطلاعات واقعی خیلی موثر خواهد بود و این اطلاعات مبنای راهکارهای بعدی خواهد شد.

با مدل کردن و شبیه سازی شبکه ی معابر و تعداد خودروها و سایر اطلاعات بدست آمده در نرم افزارهای حمل ونقل ، راهکارهای مختلف حل ترافیک شهر مشخص می شوند.

محبوب عبداله پور افزود: قسمتی از راهکارها شامل تعیین عرض معابر، مسیرگشایی های احتمالی، جهات حرکت، تقاطع های غیر همسطح، دوطبقه کردن احتمالی بعضی معابر، محدوده ترافیکی و محدوده زوج وفرد و … بوده و در خصوص کاربری ها و جذب سفر آنها نتایج در طرح تفصیلی شهرسازی اعمال خواهد شد.

همچنین با مشخص شدن کریدورهای اصلی، تعداد مسیرهای اتوبوسرانی سریع السیر و مترو مشخص شده و ساماندهی اتوبوسرانی و حمل و نقل ترکیبی قابل اجرا می شود و پارکینگ ها و پارک و سوار های مورد نیاز سطح شهر مکان یابی خواهد شد.

در نهایت بر حسب اولویت، این پروژه ها در توسعه پایدار شهری در بودجه سالانه شهرداری تبریز قابل اجرا خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا